Het is nu vr 21 feb 2020, 16:36

Olie lekkage bij het uitlaatgasherverbrandingssysteem

Olie lekkage bij het uitlaatgasherverbrandingssysteem

Berichtdoor Polohaas » vr 15 maart 2013, 23:13

Bij een service beurt in de garage werd mij verteld dat er olie lekt bij het herverbrandingssysteem van de uitlaatgassen, het is niet veel maar zou een probleem kunnen worden bij een APK keuring.Nu is mijn Polo bluemotion net twee jaar en 3 mnd oud en heeft nog maar 20.000 km op de teller staan. Volgens de garage zou dit een nogal prijzige reparatie zijn , maar ik krijg coulance van de fabriek op deze kosten. Ik vraag mij eigenlijk af of dit een bekend probleem is en of deze reparatie echt zo prijzig moet zijn ( plusminus 950 euro ) Graag reacties naar Polohaas bedankt
Polohaas

Re: Olie lekkage bij het uitlaatgasherverbrandingssysteem

Berichtdoor Pobresh » za 16 maart 2013, 03:48

EGR... google er maar eens op. Kutsysteem (althans, das mijn mening) Milieutechnische maatregelen.

Olie hoort er eigenlijk niet uit te komen.

Ze zouden eerst eens moeten kijken waar de olie vandaan komt.
Andere vraag die je zou kunnen stellen is of het wel olie is en niet gewoon rotzooi + vocht dat altijd in de uitlaatgassen zit. Want dat zou betekenen dat met een pakking o.i.d. te vervangen de lekkage opgelost kan worden. Tientjeswerk, hoewel, arbeidsuren kosten natuurlijk ook wat. Of bijvoorbeeld de EGR klep zelf (die is wel wat duurder)

950e vind ik wel veel geld voor een lekkage. Weet niet of die motoren een turbo hebben, maar dat zou het wel verklaren, maar ik geloof niet dat binnen 20.000 een turbo kapot kan lopen, op productiefouten na.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Pobresh

Keer terug naar Algemeen