Het is nu vr 03 apr 2020, 12:22

Voorstel rondje

Voorstel rondje

Berichtdoor dls » wo 15 okt 2014, 21:09

Goedenavond,

Ik ben Daniel, 27 en woon met gezin in de polder.

De geschiedenis:
* 1993 Citroen AX 1.4 TGS
* 1999 Opel Astra 2.0 DI Club
* 2004 Volvo V40 1.9d Europe Nordic Navigator
* 2001 Volkswagen Polo 1.4 16v Comfortline

Daarnaast ook nog motoren:
* 1999 Yamaha XJ 900s Diversion
* 2003 Yamaha FZS 600 fazer

Ik heb al wat diverse auto's gehad. Van klein naar volwassen en nu weer klein. Met ons gezin hebben we een C5 Break en de V40 werd overbodig als woon-werk auto. Ik begon het motorrijden erg leuk te vinden en de Diversion ingeruild voor een Fazer. Daarna is de V40 de deur uit gegaan en nu rijd ik normaliter op de Fazer voor Woon-Werk.
Uiteraard nog wel een auto nodig voor de winter en soms voor het praktische. Dus op zoek naar een kleine relatief goedkope auto. Keuzes: 106, Saxo of Polo.

Uiteindelijk tijdens vakantie in Limburg een leuke Polo gevonden die voorzien was van Licht metaal, spoiler, Airco, Elektrische Ramen, Comfort sluiting, etc.

Na wat overleg de keuze gemaakt deze mee naar huis te nemen, wetende dat er wel wat werk in zat:
* Nieuwe distributie
* Grote beurt
* Nieuwe voorbanden
* Airco afpersen
* Uitlijnen
* Nieuwe geluidsinstallatie (Alpine CDE-183BT)

Dit direct laten doen en nu is het een lekker wagentje waar ik toch wel tevreden mee ben.

Ik heb nu nog wel een aantal problemen, waarom ik dus op dit forum terecht ben gekomen:
* Rechterraam gaat slechts 10 cm open en gaat voor iets verder dan achter, maar niet verder dan 10 cm, ook niet met de sleutel
* Rechterportier cilinder werkt niet
* Achterklep gaat vaak niet open met centrale vergrendeling, moet ik dan handmatig weer doen
* KVS temp sensor werkt niet, moet vervangen worden.

Verder wil ik nog graag een trekhaak eronder sleutelen, maar eerst maar eens de winter door.
VW Polo 6N2 1.4 Comfortline
Yamaha FZS 600 Fazer
dls

Keer terug naar Algemeen