Het is nu za 01 apr 2023, 16:16

Polo 2 sedan '86

Polo 2 sedan '86

Berichtdoor mk1-madness » do 02 jun 2011, 12:14

Hallo allemaal,

Allereerst maar ff voorstellen: Ronnie is de naam, geboren Groninger maar nu met vrouw en kinderen woonachtig in Emmeloord (Flevoland). Sinds mijn eerste besef van het bestaan van de Golf 1 GTI (ik was toen ongeveer 5 jaar), heb ik een liefde ontdekt voor VW. Op mijn 17de kocht ik, toen kon dat nog met een uitreksel van het bevolkingsregister mijn eerste golf 1. Het was een 1.3 uit '81 met wat roest. Al snel werd deze vervangen door een 1.6 GTI. Sinds die tijd, ik ben nu 33, heb ik zeker 30 vw'tjes gehad en een paar andere merken o.a. volvo 440, seat toledo, alfa 75, porsche 911/928turbo, mercedes 300, bmw 540/323 en ik durf het bijna niet te zeggen maar o#*l ascona/c-kadett coupe. Op dit moment staan er bij ons 3 auto's n.l. een Golf 2 1.8 carb, een golf 1 GTI Pirelli (project) en mijn dagelijks vervoermiddel een polo 2 sedan uit '86. Sinds kort probeer met de handel in onderdelen en maatwerk in polyester een centje bij te verdienen. Mijn dagelijkse werkzaamheden zijn (service-)monteur bij een machine bouwer in de verpakkingsindustrie in de breedste zin van het woord.

De Polo 2 sedan:
Afbeelding
Afbeelding

De achterklep is ooit eens strak gemaakt maar daar kwam de roest weer doorheen en dat heb ik als eerste aangepakt. Er zat een voorbumper op van een type 2f met een lip van golf 2. Die heb ik vervangen door een mooie originele van de sloop.
Plannen genoeg met dit ding o.a. ander interieur, iets hoger op de benen (alles vervangen), en de buitenkant weer 1 kleur geven (beetje verpest door een vorige eigenaar: dikke matzwarte verf op o.a. dak, deuren, motorkap en achterklep.

Ik hoop dat dit voorlopig even genoeg is . Opmerkingen en reacties zijn altijd welkom. Mischien heeft iemand nog iets liggen voor me dan hoor ik dat ook graag. Groeten MK1-madness: "rukkende"ron
Laatst bijgewerkt door mk1-madness op ma 08 aug 2011, 00:37, in totaal 4 keer bewerkt.
De groetuh....
mk1-madness

Re: Polo Derby '86

Berichtdoor EppeRRR » do 02 jun 2011, 12:50

Ziet er geinig uit, vind de 2 kleuren wel leuk (rood/zwart combi) maar die kriebels en kruizen erop siert hem in mijn ogen niet.
Verder wel een leuk wagenpark en flinke auto geschiedenis, ik zit op me 30e nog maar op 6 auto's :P (waaronder ook opel :P)

suc6
Afbeelding
EppeRRR

Re: Polo Derby '86

Berichtdoor mk1-madness » do 02 jun 2011, 13:46

Dankjewel, de verf voel je en als ik hem te "hard" was dan lijkt het of de verf oplost (me water word zwart!) Ik heb geen positieve ervaringen met das andere duitse merk, iemand hier wel? Ach wat, ik wil het ook niet weten ;) :lol:.
De groetuh....
mk1-madness

Re: Polo Derby '86 (polo 2 sedan, sorry)

Berichtdoor mk1-madness » do 02 jun 2011, 20:38

Over het laag rijden nog ff. Een hobbyist heeft goed zijn best gedaan want ik heb geen comfort meer door een veerweg van 2 cm. Korte dempers en verlagingsveren. Achter zit zelfs aan één kant een demper van een bmw met aan de bovenkant een opgelaste bus(!). Als er iemand is die originele dempers kan missen ;) dan kan ik de verlagingsveren overzetten. Nieuw zijn ze ook niet zo duur maar het blijft een low budget auto'tje. Mijn project golf 1 gaat ook veel geld in n.l.. Wie zich geroepen voelt me te helpen, GRAAG!!!!
De groetuh....
mk1-madness

Berichtdoor jeroenmk1 » do 02 jun 2011, 22:43

leuke classic!

en foto`s van de overige vw`s?? :mrgreen:
Afbeelding
Member of the subdubbers.
jeroenmk1

Berichtdoor mk1-madness » vr 03 jun 2011, 11:34

Sjon schreef:Standaard schokbrekers icm die verlagingsveren gaat niet goed komen:
heb je geen voorspanning meer, veren liggen er dan los tussen = apk afkeur.

Blijkbaar heb je genoeg ervaring als jouw projecten bekijk. Heb je een goedkoop alternatief?

jeroenmk1 schreef:leuke classic!

en foto`s van de overige vw`s?? :mrgreen:

Afbeelding

Zo rijd mijn vrouw er nu in:
Afbeelding

Toen ik er zelf nog in reed:
Afbeelding

Het is een GL : o.a. stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling(ook op tankklepje), velours bekleding en electrische ramen.
De groetuh....
mk1-madness

Berichtdoor mk1-madness » vr 03 jun 2011, 20:46

Hahahaha, dat ze je nog niet op een loonlijst hebben gezet!!
Ongeveer 70km per week en kom dan zeker 70 keer over een drempel (ff snel geteld sta er zelf ook versteld van) :lol: . Ik begrijp dat jij niks meer hebt? Zoek ook nog wat leukere velgjes voor dit ding, wil je nog iets kwijt? :oops:
De groetuh....
mk1-madness

Berichtdoor mk1-madness » za 04 jun 2011, 10:35

Je kan me vast wel vertellen wat ongeveer de meest gangbare en maximale maten voor de velgjes zijn. Er past door de 4 x 100 steek natuurlijk wel heel veel. Zat zelf te denken aan 6/6,5j et ? 13/14/15(?) inch. Ik wil het graag een beetje binnen de wielkasten houden maar ben ook wel een fan van overtrokken banden. Weet je ook wat de originele omtrek van de banden is i.v.m. tellerafwijking? Heb ook al even gezocht naar een setje veren en dempers op ebay en red me daar wel mee, bedankt trouwens voor alle info!!! (had ik nog niet gedaan geloof ik) :oops:
De groetuh....
mk1-madness

Berichtdoor mk1-madness » za 04 jun 2011, 14:26

Ik zal me er eens in verdiepen want die classics blijven een mooie optie. Met die gegevens van de banden is het ook makkelijk zoeken naar een andere maat. Misschien voor jou ook makkelijk:
http://www.just4ward.net/diverse/bandenmaat.php
De groetuh....
mk1-madness

Berichtdoor mk1-madness » za 04 jun 2011, 23:45

Ik heb vandaag weer eens leergeld gegeven. Op de sloop van een schroefsetje achterdempers gevonden en volgens degene in de demontage afdeling (vage kennis) moest het passen, hij wist het zeker, echt zeker. Aangezien ik door de huidige hoogte niet in de wielkasten kon kijken en de onderste bevestigings punten ook niet goed kon zien heb ik hem op zijn woord geloofd :oops: . Vanavond begonnen met het schoonmaken en de ringen aan de onderkant losgedraaid zodat als het gemonteerd zit het in hoogte afstellen wat makkelijker gaat. Toen met de auto begonnen: bovenkant demonteren, auto omhoog, onderkant demonteren en ja hoor niks lijkt op elkaar :shock: . Ik heb de foto's op ebay maar eens goed bekeken en het is me nu allemaal duidelijk; ze zijn van een 6n :( . Maatje gebeld die nog wat zocht voor achter en zonder winst weer doorverkocht ;) . pfffff veel werk dus (alles zat muurvast) voor alleen wat wijsheid.
De groetuh....
mk1-madness

Volgende

Keer terug naar Polo 2