Het is nu wo 20 jun 2018, 11:14

Robert van den Berg (Polo mk2 GT '83)

Robert van den Berg (Polo mk2 GT '83)

Berichtdoor Robert van den Berg » wo 23 jan 2013, 12:16

Mijn naam is Robert van den Berg, 23 jaar, en woonachtig in prinsheerlijk Garderen.
Ik ben vanaf mijn 15e tot afgelopen april timmerman geweest bij een klein bedrijfje in Voorthuizen. Dit ging failliet na een lange slepende weg naar de ondergang, en ik verloor hierbij uiteindelijk ook nog praktisch alles wat ik had! Ik bleef achter met mijn steun en toeverlaat (4 jaar samen ondertussen) en een berg schulden. Meteen na het faillisement ben ik overspannen geraakt, en heb ik echt een lange tijd weinig zin meer gehad in iets of iemand. Uiteindelijk toch de draad weer opgepakt, en op zoek gegaan naar nieuwe uitdagingen om mezelf weer aan de gang te krijgen. Dit resulteerde in een carriëre switch naar vrachtwagenchauffeur (twee weken geleden afgereden voor C-E, dat was het laatste) en weer het prutsen gegaan! Dit begon met een uit de hand gelopen restauratie van een Puch Maxi, en daarna een Zundapp KS-50 sport, en nu zijn we terug bij de roots, de Polo!

Mijn allereerste auto was een Witte volkswagen Polo 2 uit, volgens mij, 1983. Gekocht voor het astronomische bedrag van €250 eurie! Enorm veel schik van gehad, en APETROTS op geweest. Tot ie voor €1500 euro werdt afgekeurd voor de APK. En geloof me, ik heb het daar zwaar mee gehad! Toen is er een 106-je gekomen (de gele), welke ik letterlijk 36 uur heb gereden! Zaterdagavond gekocht, en maandagmorgen een 40-tonner over het hoofd gezien... 46 weken in de kreukels gelegen vanwege een volledig verwoeste knie en onderrug. Gelukkig heb ik daar op een enkel momentje na geen last meer van! Uiteindelijk toch weer op zoek gegaan naar een Polo, en toen trof ik de blauwe 2f. Geheel opgebouwd vanaf origineel, en álles zelf gedaan! *trots* Deze heb ik ruim 2 jaar mogen rijden, met veel plezier! Mee naar Oostenrijk en Italie geweest. Uiteindelijk ging de kwajongens auto steeds meer trekken, en kocht ik weer een Peugeot 106. Dit keer een S16, op throttle bodies, 159pk aan de wielen! Deze heb ik ook lang gereden tot mijn plezier. Uiteindelijk denk je dan op je 23e dat je toch wel eens een serieuzere auto moet gaan rijden, en zo kwam er de Peugeot 307. Echt een ideale auto, groot, snel, sterk, luxe. Heel wat voor een broekkie als mij! Toen uiteindelijk toch de financiën echt op begonnen te spelen heb ik gedaan wat ik al veel eerder had moeten doen, de dure Peugeot eruit doen, en lekker wat geld achter de hand houden! Zodoende ben ik hier gekomen. Begin december weer een Polo mk2 aangeschaft. Een '87 1.3 met een AAV motor met 150.000 op de klok. Wat een genot om hiermee rond te scheuren! Ondertussen ben ik hiermee al een paar weekjes aan het rommelen geweest. Heerlijk! Alles is gewoon met schroefjes en een goeie ruk te repareren! Alles past altijd, ookal past het niet! Ondertussen al wat leuke dingen aan gedaan, onder andere de audio, het interieur en wat noodlijdende roestplekjes.

Verder hoort bij mijn voorsteltopic toch wel een stukje over mijn vriendin!
Mijn steun en toeverlaat sinds 16 april 2009. Zij is degene die me door al het gezeik en gezeur heen heeft gesleurd. Zij is degene die me elke keer weer aan mijn haren overeind trok als ik het niet meer zag zitten. Zij is ook degene die de Polo waarover ik het hierboven had, voor kerst heeft gekregen. Ze heeft nu een goed jaar haar rijbewijs en durfde het zelf nog niet aan om een auto aan te schaffen, maar is wel smoor- en smoorverliefd op de Polo! Ik heb de verrassing erg leuk kunnen brengen, en rijdt nu al een aantal weken trots rond in haar Lootje.(RY-34-RT) (Leuke toevoeging, ze heeft tranen met tuiten gelaten toen ik de blauwe Polo met witte strepen de deur uit deed, mede omdat hier een lange tijd 13inch BBS Mahle honingraadjes onder zaten wat ze zonder twijfel de mooiste velgen van de wereld vindt voor onder de Polo. Deze velgen heb ik uiteindelijk ingeruild voor de witte verbreed stalen velgen die op de foto's te zien zijn. Woest was ze :) Ik heb met super veel mazzel deze velgjes na bijna 4 jaar terug kunnen kopen van degene aan wie ik ze heb verkocht, dus een erg leuke verrassing voor haar, naast de auto zelf)

Ik heb mezelf ondertussen getrakteerd op een '83 GT. Ondertussen is deze opgewaardeerd meteen G40 bak, G40 remmerij, nieuwe stoelen met de originele GT bekleding, en er is een set motorcarbs onderweg. Ook zijn de bodem, motorruimte, accubak en zekering bak al dik in de tectyl gezet. Eerste roestplekken en deuken zijn weggewerkt, en deze zomer gaat ie gespoten worden. Dus ik heb nog al wat plannen in het verschiet. En ik hoop hier wat leuke spulletjes, goeie info en leuke meetings mee te pikken! Dus misschien tot ziens!!

Robert van dan Berg

*hieronder wat foto's op chronologische volgorde!*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Robert van den Berg

Re: Robert van den Berg (Polo mk2 GT '83)

Berichtdoor jeroensv » wo 23 jan 2013, 12:59

Robert,

Welkom hier! Leuke auto heb je, blijf het altijd een mooie wagen vinden om te zien, en dan al helemaal de GT. Tegenwoordig zie je die polo 2's eigenlijk nooit meer op de openbare weg! Snap de keuze van de 13'' BBS Mahle helemaal, zijn super nette wielen en staan ook erg goed onder je polo!
Heb je er verder nog plannen mee? Verlaging zal hem ook goed staan!
Polo 6N 1.4 AEX milestone 1996 (sold)
Golf MKII 1.6 PN Pasadena 1991 (sold)
Seat Arosa 6H 1.4 AEX 1999 (RIP)

Polo 6N 1.6 AEE milestone 1997
jeroensv

Berichtdoor Bosscher » do 24 jan 2013, 18:20

Hallo Robert,

Byzonder verhaal hierboven. 46(!) weken in de kreukels gelegen, valt niet mee zeg! En ook nog eens ontslag na (lees ik goed) 8 jaar timmerman. Het valt niet mee in de bouw tijdens crisis, zeg ik als pas afgestudeerde bouwkundige op zoek naar werk. Inmiddels al over je overspannen zijn heen gekomen? EN de schulden enigzins afbetaald?

Iig heb je een prachtige Polo GT. Ziet er goed uit. Is het een GT 'look' met 54pk blok of de versie met 75pk?

Veel plezier iig met de Polo! :)
Bosscher

Berichtdoor Benjamin » do 24 jan 2013, 18:54

Welkom,

106.nl zag ik voorbij komen heb ik ook nog een jaartje of 2 aan mee gedaan.
Gelukkig allebei genezen ook want frans is natuurlijk drie keer niks :lol:
Niks is zo eerlijk verdeelt als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben ;)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
VW Polo 1.6 16v 1996 SOLD
VW Golf 1.8 G60 Scorpion 1982
Benjamin

Keer terug naar Polo 2