Het is nu wo 20 jun 2018, 11:14


VW Polo 2 GT

VW Polo 2 GT

Berichtdoor Johan » wo 13 feb 2013, 22:34

Hallo Allemaal,

Omdat de meeste me wel kennen en de oudere leden weten wat in de schuur staat stel ik hem ook maar voor aan de nieuwere generatie. Oef wat wordt ik oud :lol:

Nou zal me zelf ff voorstellen:
Johan van de Goor
bouwjaar 1971
Lijntechnicus bij de Dommelsche Bierbrouwerij
Oprichter van de VW Polo Club Holland zoals deze nu bestaat..... :mrgreen:

De Polo die ik jullie hier voor wil stellen is:

VW Polo 2 GT 1983 voorzien van een HH met 60 Pk.
Ik ben de 3e eigenaar van de auto (aantoonbaar) met nu 161dkm op de teller.
Gekocht in Enschede van een ander Polo liefhebber en hem naar huis gebracht om hem in zijn omgeving terug te brengen waar hij origineel geleverd is bij VW dealer De Peel in Helmond.

De Polo is van de volgende zaken voorzien:
Geleverd als originele GT dus grijs/zwarte sportinterieur wielrandlijsten en dergelijke.
ATS Classics 13" 7j met 175/50/13 erom.
70 mm verlaagd doormiddel van veren en dempers van het merk Jamex (was toen toonaangevend en zat in een dorpje verderop en was populair vroeger en redelijk van kwaliteit)
Auto is in 1997 compleet overgespoten en daarbij antenne gat en gat voor ruitenwisser links verwijderd.
Achterklep gat voor slot en typeaanduiding clean.
De originele logo's en de striping is verwijderd (hou zelf van wat clean sommige denken hier anders over.
Embleem loze gril en heldere achter. Deze laatste mogen wijken als ik een engels achterlicht heb gevonden.
Binnen in is hij nagenoeg origineel met een zwarte hemel, voorruit met groene band was een optie....
Nu is hij voorzien van een G40 type 2 km teller die tot 240 gaat.
Een Foha middenconsole met 3 meters en een cassettevakje... ;)
De stoelen zijn verlaagd zodat de zit lager is.
Verder Alarm met cv..rechts is de klink zonder slot gemonteerd.

Nu ff wat plaatjes bij het geheel......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een aantal jaren te hebben rondgereden vond ik het geluid van webers toch wel mooi....
Dus werd daar naar gezocht....
Hoe meer ik me erop aan het richten was en met de oudere generatie vooral Duitsers ging praten werd het steeds
moeilijker om een plan te maken.
Kwam toen ook steeds meer in contact met mensen die wat in de bergcup hadden gedaan :)
Al snel ging ik mijn onderdelen bij elkaar zoeken:
Setje 40er webers
Sorg Motorsport inlaatspruitstuk
Sorg Motorsport Kleppendeksel
Schrick nokkenas 296 en 288 graden
Schrick dubbele klepveren
Kop HH voor de bergcup/slalom klaar gemaakt met vergrote kanalen en grote kleppen.
Ondertussen werd ook een doner HH gekocht voor de ombouw....

Ondertussen kreeg ik van een bekende een motor aangeboden maar omdat ik al wat aangekocht had besloot ik zelf verder te gaan. Na een jaar kreeg ik opnieuw het aanbod.... hij wou de motor gewoon graag aan me verkopen.
Hij reed er zelf op met 45 trottelbody's en draaide er een 145 pk mee..

Na wat wikken en wegen heb ik besloten het roer om te gooien de motor maar te kopen.
Daarna ging het uit de hand lopen want wilde de style van de 80er jaren compleet doorvoeren dus dat werd zoeken en verzamelen. Er kwam het nodige bij en er wijzigde het nodige. De onderdelen stapelde zich op.
G40 achteras gecoat met PU bussen
Gti 16v schijven voor achter
Salzmann handrembussen
G40 voorremmen met gewone zadels anders passen de Ats er niet meer op.
Rondom Zimmermann geboorde schijven met EBC green stuff blokken
Salzmann domlagers die exentrisch te verstellen zijn.
Draagarmen voorzien van PU bussen
Willemsblokken en Salzmann stabilagers.
Stabie van een G40
oliekoeler
Electische benzinepomp
Oliekoeler
VAG meterconsole (din en de meters schuin erin)
Olietemp, oliedruk, voltmeter.
Kronenburg mengselmeter....
Goodrich remslangen
Schroefpoten voor de achterzijde
Schroefpoten voor de voorzijde (moeten nog opgebouwd worden)
Supersprint einddemper groep A
Powersprint middenpijp groep A
Kelken voor op de webers
Sokken voor erover te plaatsen.
Verlicht vliegwiel 200mm 3,3 kg
G40 koppeling
Atv bak
Km tacho aanpassing (zit tussen de versnellingsbak en de tacho zodat als men op 1725/50/13 rijd men de juiste snelheid op de km teller ziet)
Shore 95 motersteun rubbers
en nog wel wat meer wat ik vergeten ben.....

Nu wat foto's......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De specificaties van de motor:

Onderblok motorcode PY

Krukas bewerkt, verlicht en uitgebalanceerd
Drijfstangen bewerkt en uitgewogen
Gesmede zuigers van REC diameter 76,6 mm
Zuiger en drijfstanglagerschalen 3x gecoat van SKN
Aluminium carter met schot erin


Cilinderkop motorcode HH

Uitlaatkanalen zo bewerkt dat deze naadloos overlopen in de op maat gemaakte spagetti van KWL met einddiameter 63 mm
Inlaatkanalen zo bewerkt dat er naadloos een inlaatspruitstuk voor 45 mm webers op passen
Inlaatkleppen 32 mm en uitlaatkleppen 37 mm alle bewerkt en met bronzen bussen verbouwd
Dubbellen klepveren met bijpassende onderschotels van Schrick
Nokkenas van Debilas 316 graden met een spreiding van 108 graden en een kleplift van 11,4 mm
Koppakking van een G40
Verstelbaar nokkenastandwiel van KWL
Distributieriem van een G40

De compressieverhouding is 12,1:1
Op dit blok kommen 40er webers....
Het geschatte vermogen moet ongeveer 120-125 pk uitkomen
Hij reed op 45 trottelbodies met 148 pk
VW Golf 3 2.0 GTI 16V Oettinger 1996 TE KOOP
VW Polo 2 1.3 GT Sorg Motorsport 1983
VW Tiguan 2.0 TDI Sport & Style 4-motion automaat 2008
Johan
Beheerder
 
Berichten: 882
Geregistreerd: vr 26 nov 2010, 21:37
Woonplaats: Asten City

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor Jarno » wo 13 feb 2013, 23:10

Eindelijk eens wat foto's van het blok als bewijs dat het ding ook daadwerkelijk bestaat :mrgreen: al wat gehoord over de krukas wanneer je die weer op kunt halen?
Volg de VW Polo Club Holland op Facebook & 'LIKE' ons! -> https://www.facebook.com/pages/VW-Polo-Club-Holland/167801756605954Afbeelding
Avatar gebruiker
Jarno
Beheerder
 
Berichten: 5066
Geregistreerd: vr 26 nov 2010, 21:46
Woonplaats: Doorn

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor Johan » do 14 feb 2013, 01:05

@ Jarno. Krukas is klaar vrijdag ophalen nu in de nachtdienst dus overdag ff slapen....... ;)

@ Sjon: Nog niets kunnen vinden wat betreft de achterlichten maar gaat goedkomen hoor....
Stabi van een 83er vierbak is wel anders ;) En deze kwam toevallig onder een G40 uit :lol:
Carterpan is een alupan met extra koelribben en slingerschotten erin.
De onderste is de carteplug met tempsesor en de aansluiting erboven is voor de retourolie vanuit de olie catchtank.
Carterontluchting zit daar weer net boven in het blok. :mrgreen:
VW Golf 3 2.0 GTI 16V Oettinger 1996 TE KOOP
VW Polo 2 1.3 GT Sorg Motorsport 1983
VW Tiguan 2.0 TDI Sport & Style 4-motion automaat 2008
Johan
Beheerder
 
Berichten: 882
Geregistreerd: vr 26 nov 2010, 21:37
Woonplaats: Asten City

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor Darkeclipse » do 14 feb 2013, 01:11

lekker hoor johan :D
Life’s Simple You Make Choices And Don’t Look Back
Afbeelding
Boom Boom Car Underconstruction
Jarno schreef::lol: wtf Kevin!? :shock: :mrgreen:

Epic.!! :D
Avatar gebruiker
Darkeclipse
 
Berichten: 999
Geregistreerd: ma 07 feb 2011, 23:25
Woonplaats: Deventer

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor Polo_Freak » do 14 feb 2013, 02:36

zo zo mooie polo hoor Johan 8-)
!!! VW Ruless Forever And Ever !!!
Polo_Freak
 
Berichten: 2579
Geregistreerd: za 27 nov 2010, 02:56
Woonplaats: Apeldoorn

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor basjuh » do 14 feb 2013, 09:44

zou het dit jaar dan eindelijk gaan gebeuren... :D
Avatar gebruiker
basjuh
Beheerder
 
Berichten: 886
Geregistreerd: za 27 nov 2010, 00:14
Woonplaats: cothen

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor Jarno » do 14 feb 2013, 11:23

Johan schreef:Carterpan is een alupan met extra koelribben en slingerschotten erin.


Alu? Dat word lekker snel die pan open rijden als je zo laag blijft rondtoeren straks :mrgreen: bel Johnny maar alvast dat hij het alu-lasdraad vast klaarzet :lol:

Sjon schreef:... zelf geen ervaring met engelse ebayers (duitsers doen meestal niet zo moeilijk)


Britten veelal wel :evil: zijn erg "wantrouwig" als je ze als buitenlander een mail stuurt, reageren niet of reageren doodleuk dat ze niet op Nigeriaanse oplichters ingaan :roll: :lol:
Volg de VW Polo Club Holland op Facebook & 'LIKE' ons! -> https://www.facebook.com/pages/VW-Polo-Club-Holland/167801756605954Afbeelding
Avatar gebruiker
Jarno
Beheerder
 
Berichten: 5066
Geregistreerd: vr 26 nov 2010, 21:46
Woonplaats: Doorn

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor jeroensv » do 14 feb 2013, 11:45

Damn Johan, deze auto nog nooit gezien eigenlijk en ook nooit eerder foto's mogen bekijken! Ben blij dat je hem eens op het forum hebt gezet! Wat een wagen, ben erg benieuwd, ziet er tot nu toe erg goed uit allemaal, blijf die Polo 2's toch verschrikkelijk leuke wagens vinden!
Polo 6N 1.4 AEX milestone 1996 (sold)
Golf MKII 1.6 PN Pasadena 1991 (sold)
Seat Arosa 6H 1.4 AEX 1999 (RIP)

Polo 6N 1.6 AEE milestone 1997
Avatar gebruiker
jeroensv
 
Berichten: 1699
Geregistreerd: wo 23 feb 2011, 21:00
Woonplaats: Amstelveen

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor Benjamin » do 14 feb 2013, 13:23

Dik dik dik! Wil dat ding wel is een keer zien beetje jammer dat je hem altijd verborgen hebt gehouden haha :P
Niks is zo eerlijk verdeelt als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben ;)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
VW Polo 1.6 16v 1996 SOLD
VW Golf 1.8 G60 Scorpion 1982
Avatar gebruiker
Benjamin
 
Berichten: 1192
Geregistreerd: zo 28 nov 2010, 11:58
Woonplaats: Lienden

Re: VW Polo 2 GT

Berichtdoor Jarno » do 14 feb 2013, 13:47

Ik kan me nog een mooie meeting in Duitsland herinneren waar Ruudje het niet kon hebben dat hij geen prijs had met zijn Golf 1, en Johan wel met de Polo 2 :lol: prachtig stukje leedvermaak :mrgreen: :lol:
Volg de VW Polo Club Holland op Facebook & 'LIKE' ons! -> https://www.facebook.com/pages/VW-Polo-Club-Holland/167801756605954Afbeelding
Avatar gebruiker
Jarno
Beheerder
 
Berichten: 5066
Geregistreerd: vr 26 nov 2010, 21:46
Woonplaats: Doorn

Volgende

Keer terug naar Polo 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast