Het is nu wo 23 aug 2017, 00:21


Steefke en zijn Rooie Polo Coupe

Re: Steefke en zijn Rooie Polo Coupe

Berichtdoor Steefke » do 23 maart 2017, 10:56

Pobresh schreef:Auw das dubbel pijn dan. Wel zelf redelijk heel gebleven?


Wonder boven wonder alleen een blauwe plek op mijn arm en een schram op mn linker scheen. Oh ja en een rode kop haha maar dat was omdat ik kookte haha. Die gene die me aanreed had namelijk een stopbord genegeerd.

Pobresh schreef:Ben zelf niet direct van plan het vermogen te gebruiken voor snelheid (alleen om eens te kijken hoe hard ie dan wil) maar dat heeft vooral ermee te maken dat je met originele ophanging(remmen krijgen wel een upgrade) niet weet wat de auto gaat doen op zulke hoge snelheden als er wat gebeurt. Plus er staat dan een draaikolk in de tank met 28l...
Tis gewoon de fun dat het een sleeper is en dattie straks een behoorlijk koppel heeft en dus leuk van de plek komt.
Ik rij er nu ook maar 90 mee op de snelweg. Dan rijdt ie met moeite 1 op 14/15. Maarja aerodynamica van een composiet baksteen :P
Als ik 120/130 aanhou stijgt het verbruik naar 1 op 11/12.
Moet je wel mee nemen dat er een zeer korte 4 bak onder zit. Veel korter dan de 4 in een polo. (en die wordt ook nog vervangen door een 5bak tzt) oftewel 120 is 5400rpm ongeveer.
Topsnelheid is niet eens te halen, begrenzer wordt in de 4 al bereikt nu. (injectie klemt hem wat eerder af dan de oude carb met transistorontsteking)


Kan me goed voorstellen dat snelheid niet belangrijk is. het voituurke moet wel met respect behandeld worden dan speelt snelheid geen rol. Dat verwacht ik van de Polo ook niet. Ik wil door een wat zwaarder motor alleen de lasting van de motor wat verlagen. De 1.3i zit al gauw aan de limiet.

Pobresh schreef:Ik zou zeggen kom een keer langs. Vrijwel alles moet weg ;) En liever gisteren als vandaag.
Moet alles nog een keer uitzoeken en op foto zetten. Dus stuur maar een pbtje met dingen die je zou kunnen gebruiken. Kan ik alvast kijken of ik het heb.


Ik weet niet wat je nog allemaal hebt. Ik heb nu niet direct iets nodig maar wat spares hebben is nooit weg. Als je wil nadenken over wat je voor de hele bubs wil hebben neem ik het wel allemaal van je over.

Pobresh schreef:
Steefke schreef:Bij de afrit wel met de voorbandjes aan de randjes natuurlijk :lol:

Dat begint met 1x en eindigt met meerdere keren per rit. Dus echt niet leuk meer.


Ik ben er inderdaad ook niet zo gecharmeerd van. Ik ben de opties tegen elkaar aan het afwegen. Ik heb een mooie set stalen 16 inch wielen gezien met 165/40-16 bandjes gezien. De prijs was met iets te veel maar ben aan het kijken of ik zelf een set op basis van een set stalen 15 inch kan samenstellen. Dan hoef ik ook geen spacers of vulplaten te gebruiken.

Het lijkt een beetje op dit maar dan met witte velgen 8-) Afbeelding

Ik kan ook een set als deze kopen maar dat zijn dan 14 inch velgen.
Afbeelding
Mells like burning rubber.

Polo coupe 1.3i 1994
Passat 2.0 2002
Avatar gebruiker
Steefke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 08 maart 2017, 09:21
Woonplaats: Elsloo (LB)

Re: Steefke en zijn Rooie Polo Coupe

Berichtdoor Pobresh » do 23 maart 2017, 17:45

Steefke schreef:Wonder boven wonder alleen een blauwe plek op mijn arm en een schram op mn linker scheen. Oh ja en een rode kop haha maar dat was omdat ik kookte haha. Die gene die me aanreed had namelijk een stopbord genegeerd.

Doet me denken aan "de slechtste chauffeur van NL" waar ooit 1 van de kandidaten in soortgelijke situatie een volvo p544 aan gort had gereden...

Steefke schreef:Kan me goed voorstellen dat snelheid niet belangrijk is. het voituurke moet wel met respect behandeld worden dan speelt snelheid geen rol. Dat verwacht ik van de Polo ook niet. Ik wil door een wat zwaarder motor alleen de lasting van de motor wat verlagen. De 1.3i zit al gauw aan de limiet.

Limiet? 157 top, en koppel vrij laag in het toerenbereik. heb die 1.3tjes altijd heerlijk gevonden voor het weinige vermogen dat ze hebben.

Je zou kunnen overwegen om er een gt (3f) of g40 (py) in te leggen. Dat is redelijk plug and play en dan maak je een aardige vooruitgang.

Steefke schreef:Ik weet niet wat je nog allemaal hebt. Ik heb nu niet direct iets nodig maar wat spares hebben is nooit weg. Als je wil nadenken over wat je voor de hele bubs wil hebben neem ik het wel allemaal van je over.

Genoeg in elk geval. Ben van plan om dit weekend een inventarisatie te maken. Er zijn een aantal mensen die eerste keus hebben (maar waarschijnlijk ook niks nodig hebben) Maar daarna is het vrij.

Steefke schreef:Ik ben er inderdaad ook niet zo gecharmeerd van. Ik ben de opties tegen elkaar aan het afwegen. Ik heb een mooie set stalen 16 inch wielen gezien met 165/40-16 bandjes gezien. De prijs was met iets te veel maar ben aan het kijken of ik zelf een set op basis van een set stalen 15 inch kan samenstellen. Dan hoef ik ook geen spacers of vulplaten te gebruiken.


14 of 15" met max 6,5J en ET rond de 35 zit je meestal wel goed. Anders heb je kans de binnenkant van je wielen te slijten aan de veerpoot, of de buitenkant aan je wielranden.

Weet niet wat de maten van je huidige velgen zijn. maar wellicht zou je kunnen overwegen om er 175/50/15 op te zetten. Dan zit je redelijk safe, als de velgmaten ook binnen de marges zitten.
Die maat is ook niet verschrikkelijk duur of lastig te krijgen. Andere bandenmaten zoals 185/45/15 zijn lastig aan te komen in goeie merken.
Zelfs de 185/55/14 die op mijn 6n ligt is steeds lastiger te krijgen kwam ik van de week achter. En ook dat is een vervangingsmaat voor een 2f.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2601
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Steefke en zijn Rooie Polo Coupe

Berichtdoor Steefke » do 23 maart 2017, 18:42

Pobresh schreef: Doet me denken aan "de slechtste chauffeur van NL" waar ooit 1 van de kandidaten in soortgelijke situatie een volvo p544 aan gort had gereden...


Ik werd op een 80 km weg vol op mn achterwiel geraakt. Ging eerst 360 graden rond en vervolgens doordat mn achterwiel zich vasthapt in de berm 3 keer in de lengte richting over de kop. Ik kwam in een 2 mtr diepe greppel tot stilstand. Ik moest de voorruit eruit trappen om uit de auto te komen.

.
Pobresh schreef: zou kunnen overwegen om er een gt (3f) of g40 (py) in te leggen. Dat is redelijk plug and play en dan maak je een aardige vooruitgang.


Voorlopig laat ik hem motorisch nog origineel.

Pobresh schreef: 14"of 15" met max 6,5J en ET rond de 35 zit je meestal wel goed. Anders heb je kans de binenkant van je wielen te slijten aan de veerpoot, of de buitenkant aan je wielranden.

Weet niet wat de maten van je huidige velgen zijn. maar wellicht zou je kunnen overwegen om er 175/50/15 op te zetten. Dan zit je redelijk safe, als de velgmaten ook binnen de marges zitten.
Die maat is ook niet verschrikkelijk duur of lastig te krijgen. Andere bandenmaten zoals 185/45/15 zijn lastig aan te komen in goeie merken.
Zelfs de 185/55/14 die op mijn 6n ligt is steeds lastiger te krijgen kwam ik van de week achter. En ook dat is een vervangingsmaat voor een 2f.


Die optie heb ik ook bekeken. Ik heb nu een set erop die 7J is met een ET waarde van 38. Een setje banden 165/50/15 of 175/50/15 is ook een goede optie. Ik vind het ook wat jammer van de velgen. Ze staan best goed onder de auto.
Mells like burning rubber.

Polo coupe 1.3i 1994
Passat 2.0 2002
Avatar gebruiker
Steefke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 08 maart 2017, 09:21
Woonplaats: Elsloo (LB)

Re: Steefke en zijn Rooie Polo Coupe

Berichtdoor Pobresh » do 23 maart 2017, 19:24

Oh toch nog origineel? Mja dan zou ik het ook zo laten. Karretjes rijden best leuk, zeker verlaagd kun je leuk bochies maken.

Zou idd voor een ander setje banden gaan. Als je bij een goeie bandenboer gaat, kopen ze je huidige banden op als er voldoende profiel op zit. Scheelt weer wat euro op de eindfactuur. Als ik bij mijn bandenleverancier banden inlever op die manier (wel met aankoop van nieuwe) scheelt t me de kosten van uitlijnen.

Kans op aanlopen is in elk geval minder met een smaller setje.

165/50/15 op 7j velgen zou ik niet doen. Dat is een gangbare maat om te stretchen en er zijn bandenboeren die dat niet voor je gaan doen omdat het een risico is. Daarbij is het ook weer een redelijke matenexoot.

Mag je trouwens wel blij mee zijn zeg, paar blauwe plekken van zo'n zwaar ongeval! Engeltje op je schouder gehad dus!
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2601
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Vorige

Keer terug naar Polo 2F

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast