Het is nu za 27 nov 2021, 01:20

Freddy's 6N 1.9D

Freddy's 6N 1.9D

Berichtdoor Freddy » vr 26 okt 2012, 11:43

Hoi, ik ben Freddy, 30 en wonend in zuidoost Friesland, vlak tegen Drenthe. Een paar maanden geleden heb ik een netjes uitziende 6N aangeschaft, zie hieronder :) Auto is puur bedoeld voor woon/werkverkeer, maar het begint wel te kriebelen, zeker als ik zo hier op het forum rondkijk ;)
Zoals gezegd, hij ziet er netjes uit. Volledig standaard, geen enkel extraatje. Geen lichtmetaal eronder, geen centrale vergrendeling, geen elektrische ruiten, geen airbags, geen airco.

Bij aansluiten van de radio was het al een en al drama. Bij een vriend langs geweest die wat kennis had van de 6N, en die heeft wat zitten solderen achter het dashboard. De 12V-toevoer vanaf het contact voor de radio deed het niet, die is nu omgelust via de achterruitverwarmingsschakelaar, die krijgt wél 12V bij inschakelen van het contact. Antenne deed het niet, dus heb nu een plakantenne aan de rechterkant voor de voorruit zitten, die zijn stroom via een leuk soldeerwerkje krijgt van de ISO stekker. Massadraad heb ik moeten verlengen en ligt naar boven toe via de A-stijl, en zit bij de zonneklep voor de bijrijder in de carrosserie geschroefd. Lekker boggiewoggie oplossing, maar werkt voor nu :roll:

Interieur is zo basis als maar kan zijn. Leuke Milestone bekleding, dat wel, enige beschadiging is een brandgaatje in de bestuurdersstoel. Vloermat voor de bestuurder is zo gaar als maar kan, rubber is er alle kanten op afgescheurd. Verlichting van het verwarmingspaneel is hartstikke gaar volgens mij, komt een hele doffe groene gloed achter... Ik ben iemand die wakker wordt met een kop koffie, maar heb geen bekerhouder dus moet er nu iedere dag 15min eerder uit :lol: In eerste instantie zat er een binnen-/buitentemperatuur metertje in het 1-DIN's opbergvakje die daardoor al half de ruimte opslokte. Display was toch kapot, dus heb die er direct uit gesloopt. Onder de motorkap zit volgens mij nog ergens een half sensorkabeltje daarvan, die kom ik vanzelf tegen ;)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Freddy op zo 09 maart 2014, 09:15, in totaal 24 keer bewerkt.
Volkswagen Polo 6N 1998 1.9D

R1 3 5
╚╬╬╝
. 2 4
Freddy

Re: Freddy's rode 1.9D Polo 6N '98

Berichtdoor Freddy » vr 26 okt 2012, 12:06

Al met al zijn er best wat dingen die ik anders zou zien.

Kwam laatst een vervangende module tegen ergens die het bakje onderin achter je versnellingspook vervangt voor een 2-kops bekerhouder met een klein bakje erachter. Had er alleen geen €50 voor over op dat moment.
Antenne moet een keer in orde worden gemaakt, zit te denken aan een haaievinnetje, maar weet niet of dat mooi lijkt op een 6N, heb er nog geen voorbeelden van gevonden.
Verlichting van de tellerbak wil ik eigenlijk vervangen door andere kleur.
Ook de verlichting van het verwarmingspaneel kan dan wel worden aangepakt, is in het donker soms lastig te zien hoe de boel afgesteld staat.
Zit ook te denken over een CK-7W Nokia inbouw carkit, heb ik goede ervaringen mee (heb zakelijk een Golf 5 Variant gereden met volledig accessoire pakket).
Misschien een sportstuurtje erin voor het mooie.
Misschien nieuwe verlichting, Angel eyes zijn wel tof, maar zijn die ook in hoogte verstelbaar? Dat lees ik nergens...
Achterkant misschien ook vervangen met LED verlichting.
Voorkant wil ik mistlichten inbouwen, dagrijverlichting ook.
Grille vervangen door eentje zonder VW logo, of misschien het logo dat er nu op zit zwart spuiten.
Kwam gisteren nog op het idee om POLO op de achterkant in te kleuren met rood, en zwarte randjes, misschien leuk effect.
Stootstrips op de zijkant kunnen er wat mij betreft ook wel af.
Wielen wil ik misschien nog vervangen, maar wil het wel een beetje standaard houden. Zat te denken aan 13" lichtmetaal (is zelfde bandomtrek haalbaar als ik 14" zou gaan?), of misschien op gepoetste stalen origineeltjes rijden. Matten wil ik vervangen door Wolfsburg Edition matten.

R1 3 5
╚╬╬╝
. 2 4
Freddy

Berichtdoor Rubenn » vr 26 okt 2012, 12:08

Ziet er goed uit!

Wat kleine mankementjes zijn te verhelpen.

Plak antenne kun je ook gewoon in je dashboard verstoppen, staat wat netter. Revisie setjes voor antennes bestanan ook.
polo 6n(2) GTI swap project @ porsche boxsters + Daily Open air @ OZ turbo's; http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=89&start=700

mikerosauer schreef:Rubbenn heb jij er air. Onder of is dit je rijdbare hoogte met schroefset?
Rubenn

Berichtdoor mike.roodvoets » vr 26 okt 2012, 12:12

Kijk eens in mijn oude topic. Ik had een haaienvin op mijn 6n.
Break it, redesign it and break it again.
mike.roodvoets

Berichtdoor Pallie » vr 26 okt 2012, 12:59

Leuke basis, kan je alle kanten mee op!
Maar betreft het haaienvinnetje, staat hem goed hoor, alleen uit ervaring weet ik dat het ontvangst niet super is.
Heb zelf een Citroen C5 antenne op zitten, ook daar is het ontvangst niet super goed. In grotere steden wel, maar ga je daar buiten, dan zal hij gaan ruizen.

succes met de reparaties!
Polo Mk4 97"
Pallie's Project: http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=525
14" Schmidt TH Line and BBS Rm 15" 7j
Pallie

Berichtdoor Freddy » vr 26 okt 2012, 13:14

Rubenn: Bedankt voor de tip, denk dat ik hem dan nog maar even ga verplaatsen. Ga hem dan denk ik maar vastplakken achterop het dashboardkastje, ruimt het lekker op. Moet ik alleen de massadraad nog eens verlengen, of ik moet een montagepunt daarvoor in zicht hebben achter het dashboardkastje.

Mike: Bedankt, ziet er inderdaad goed uit. Ga ik zeker nog even verder naar kijken dan.

Pallie: Zal dan wel een dummy vinnetje worden dan. Kan de originele antennekabel er straks uit als ik de hemel er een keer uit heb, ruimt ook weer op. Zeker nu ik die plak antenne heb, die geeft me prima ontvangst.

R1 3 5
╚╬╬╝
. 2 4
Freddy

Berichtdoor Freddy » vr 26 okt 2012, 13:45

Hieronder nog even een paar fotootjes van het interieur. Niets om van onder de indruk te zijn, maar wel simpel en functioneel.

Afbeelding

Hieronder zie je ook het bakje met zooi (lampjes/pen) die ik eigenlijk vervangen wil hebben door een bekerhouder.
En nee, inderdaad geen afdekframepje voor de radio. Had de verkoper er niet bij gedaan en zag dat pas thuis.
Afbeelding

Huidige lokatie van de plakantenne, zoals gezegd zal die dus waarschijnlijk gaan verkassen naar de achterkant van het dashboardkastje.
Afbeelding

Zie hier de fantastische heldere *ahum* groene gloed van het verwarmingspaneel. Mijn gok is dat er een lampje overleden is. Maar is het niet mooier om meteen de boel aan te pakken en beter zichtbaar te maken? Meen ergens een mod te hebben gezien waarbij iemand een rode led achter het streepje op de draaiknop had gedaan.
Afbeelding

Goed zichtbaar, maar groen. Plasmaplaatje een idee? En ja, meer dan 3 ton.
Afbeelding

Goed zichtbaar, maar groen...
Afbeelding

R1 3 5
╚╬╬╝
. 2 4
Freddy

Berichtdoor Freddy » vr 26 okt 2012, 15:38

Eens wat dingen na zitten zoeken wat betreft de bekerhouder. Kom net deze tegen voor een dikke €40 euro, is de ideale oplossing wat mij betreft en ziet er echt goed uit. Maar kom ook een originele bekerhouder uit een Polo tegen. Half DIN is opbergvakje, half DIN is bekerhouder/muntvakje. Voor €10 is dat nogal een verschil, maar een muntvakje heb ik niet nodig. Ik zie mezelf vaker gebruik maken van een dubbele bekerhouder.
Dus dan is die US import bekerhouder een mooiere, eigenlijk perfecte oplossing, maar aan de prijs voor m'n gevoel.

R1 3 5
╚╬╬╝
. 2 4
Freddy

Berichtdoor jeffvr6 » vr 26 okt 2012, 15:57

Welkom leuke polo heb je, je kan er alle kante mee op nog :) :lol:
Polo Mk4 99" sits on Mk2 14" Verbreed staal 8J
Polo Harlekin 95" Sits on BBS RS001 15" 7J Hoogglans verdicht

Afbeelding
jeffvr6