Het is nu do 23 maart 2023, 00:44

Stefan's Polow 6n gti | Golf MK1 Cabrio '85 gekocht! p3

Stefan's Polow 6n gti | Golf MK1 Cabrio '85 gekocht! p3

Berichtdoor sstfnn » zo 22 mei 2016, 18:58

Afbeelding

Goedemiddag allen,

Na de groene open air Polo 6n en de rode 6n2 gti, ben ik weer terug op het 6n forum want...

Ik kwam er een hele nette 6n gti tegen en dit sprak me toch meer aan dan de 6n2 :mrgreen: Daarnaast was het een hele nette 6n met nergens roest en voor zover ik kan zien redelijk origineel.

Auto had al wel een schroefsetje bij aanschaf maar dat is altijd mooi meegenomen :mrgreen: Zaterdag helemaal naar Valkenburg gereden om hem op te halen, kom zelf vanaf Zwolle dus was behoorlijk stukje rijden maar het was het zeker waard (...en nog :mrgreen: )

Heb bij terugkomst direct de bbs'en onder de 6n2 weggetrokken, gepoetst en onder de zwarte 6n geschoven. Auto staat momenteel nog wat hoog, maar kan niet lager gedraaid worden momenteel dus zal de hulpveren er tussenuit moeten halen (en dat gaat zeker gebeuren :lol: )

De rode gaat uiteindelijk weg want kan niet alles blijven houden :P

Wat specificaties van de 6n:
Bouwjaar: 1999
Geimporteerd in 2008
Kmstand 152.000 (teller staat op 64000 ivm kapotte teller op 88000km)
120pk - 88kW
Gti interieur
us lights voor zaten er al op
en us lights origineel Polo achter 8-)
Opties: Electrische ramen en airco

Plannen voor de 6n:
Eerst maar eens weer een 2-din middenconsole polyesteren zodat mijn auto-radio erin kan.
Auto iets verder omlaag, hulpveren ertussenuit
Gti lip eronder van de rode 6n2
Druksensor van airco vervangen, dit is enigste mankement aan de auto
Middelste gril onderaan voorbumper vervangen voor originele grill
Verder nog niet echt wat bijzonders

Nou oordeel zelf maar wat je er van vind. Ik ben de 6n2 allang vergeten :lol: :D

Fototje van de Polo en de golf 5 van een maat van me, dit was halverwege de terug weg
Afbeelding

Fototje direct na aankomst thuis samen met mijn rode 6n2.
Afbeelding

Daarna de bbsjes eronder geschoven:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sstfnn op za 24 maart 2018, 00:10, in totaal 9 keer bewerkt.
sstfnn

Re: Stefan's Polow 6n gti

Berichtdoor Pobresh » zo 22 mei 2016, 20:01

Altijd leuk :mrgreen:

Wat gaat er nu met de rode gebeuren?
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Pobresh

Berichtdoor sstfnn » zo 22 mei 2016, 21:14

Pobresh schreef:Altijd leuk :mrgreen:

Wat gaat er nu met de rode gebeuren?

De rode gaat de verkoop in. De apk is momenteel verlopen, afgekeurd op flexibele uitlaat deel. Die ga ik vervangen, dan apk erop en dan mag die weg.
sstfnn

Berichtdoor Polo_Freak » zo 22 mei 2016, 21:26

Een erg nette polo heb je gekocht.
Leuke pk`s, dat word een leuk project om te volgen.
Ford Powerr!!!
Polo_Freak

Berichtdoor Sibbe » zo 22 mei 2016, 21:51

Mooie GTI man 8-) Ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd! Ben benieuwd naar de volgende update..
Sibbe

Berichtdoor sstfnn » zo 22 mei 2016, 23:10

Polo_Freak schreef:Een erg nette polo heb je gekocht.
Leuke pk`s, dat word een leuk project om te volgen.

Stuk netter dan de rode 6n2 die ik had haha :lol:

Sibbe schreef:Mooie GTI man 8-) Ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd! Ben benieuwd naar de volgende update..

Inderdaad vond ik ook. Heb nog nergens roest kunnen vinden tot nu toe. Vorige eigenaar heeft ook alles netjes bij laten werken en goed onderhoud gedaan.
sstfnn

Berichtdoor PJ74 » di 24 mei 2016, 13:13

Gefeliciteerd met je nieuwe polo.
Mooie auto, zeker met BBSjes :!:
Dat ziet er idd beter uit dan een 6n2 ;)
En zwart is een top kleur natuurlijk.
Veel plezier ermee!!
Gr, PJ
VW Polo 1400 8v 44kw 1998 'TukanBlau' rollin' on 8J steelies
PJ74

Berichtdoor tatoobob64 » di 24 mei 2016, 17:54

Echt strak ding !
Afbeelding
tatoobob64

Re: Stefan's Polow 6n gti | Eerste updates p1

Berichtdoor sstfnn » zo 29 mei 2016, 00:00

Thanks voor reacties allemaal! :)

Een weekje nadat ik de Polo heb opgehaald rijdt die nog steeds prima. Dus maar eens begonnen met enkele dingen te 'personaliseren'. :P Als eerste moet mijn eigen radio er natuurlijk weer in. Ik heb vorig jaar een complete kofferbakinbouw gemaakt voor de groene open air, deze past ook zo weer 1 op 1 in deze zwarte gti. Die hebben we vorig week dus al even overgezet.

Ik heb een 2 din autoradio van Sony, die past alleen niet zo plug&play in een Polo 6n1. Dus vandaag naar de sloop gereden en daar een middenconsole opgehaald van een 6n en 6n2. Deze vervolgens weer samengevoegd tot 1 geheel en dat staat momenteel in de kamer te drogen, dan kan ik hem morgen afplamuren en schuren. En hem vervolgens matzwart spuiten.

Plaatjes van tijdens polyesteren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder deze week de motorruimte even schoongemaakt, deze was opzich wel netjes maar erg stoffig. Knipperlichtjes voor en zijkanten ook direct even weer gewrapt en een lichte smoke tint folie is onderweg met de post naar mijn huis voor de achterlampen.

Fotojes hoe die er momenteel bij staat:
Afbeelding

Afbeelding

Als het weer een beetje mee zit begin ik volgende week met de hulpveren weghalen want momenteel staat die net wat te hoog na mijn idee.. Van de sloop ook nog slotloze deurgrepen meegenomen vandaag dus die worden volgende week ook in kleur gespoten en electrische CV setje voor de deuren gaat er dan ook in. Die vacuumpomp klinkt zo lelijk elke keer :lol:

Was hem weer! :mrgreen:
sstfnn

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor sstfnn » zo 19 jun 2016, 02:05

Goedeavond :mrgreen:

Weer paar kleine updates met de Polo uitgevoerd. Dubbeldin scherm zit er inmiddels volledig in en moet alleen nog even afgewerkt worden met klein beetje plamuur nog op de kleine 'pitjes' op te vullen. Audio in de kofferbak zit er ook weer in en alle kabels zijn getrokken. Tijdens composet in de voordeuren erin zetten kwamen we erachter dat de deuren aan beide kanten volledig gedempt zijn. Mooi meegenomen dus :)

Afbeelding

Leren Recaro stoelen ook weer in de GTI geschoven en dat staat wel dik al zeg ik het zelf met die rode gordels eroverheen. Ook heb ik de GTI lip onder de 6n1 gezet, koplampen en oranje knipperlichten achter gesmoked met wrap, grill gewisseld voor een Kamei grill, de onderste bumpergrill weer opnieuw matzwart gemaakt, gele folie van de mistlampen afgehaald, zijruiten achter geblindeerd en de originele luchtfilter weer terug geplaatst.

Was zelf nooit zo weg van een Kamei grill maar kwam hem tegen op de sloop en toch meegenomen en achteraf totaal geen spijt van. Staat hem goed. :mrgreen:

Gisteren ook nog even de hulpveren voor eruit gehaald en de achterste poten op de laagste stand gedraaid (nog met hulpveren ertussen) en de auto opnieuw laten uitlijnen afgelopen middag. Scheelt aardig wat inmiddels. Wil nog iets lager gaan maar heb dan echt een notch eerst nodig, dus dat duurt ook niet lang meer. :) En de hulpveren achter gaan er ook uit. Moet nog net een centimetertje a 2 zakken.

Foto voor - na
Afbeelding

En zo staat die er momenteel bij samen met mijn oude groene open air.
Afbeelding

Eerste onderhoud heeft zich inmiddels ook gemeld helaas... Koelvloeistof niveau zakte erg snel als ik vlot doorreed. Bleek dat een koelslang tegen een electische stekker aan knelde en daardoor een miniscuul gaatje was ontstaan waar de koelvloeistof doorspoot als je flink doorreed. Dit is nu tijdelijk gefixt met een iets grote maat slang eromheen. De originele slang staat in bestelling. En ik kwam er gisteren achter dat de homokineet hoes ook is gaan scheuren dus die moet ook vervangen worden.

Om af te sluiten nog even plaatje kijken :roll:
Afbeelding
sstfnn

Volgende

Keer terug naar Polo 6N