Pobresh schreef:Tis dat die 6n2 gti me te hoog in de lasten zijn, anders had ik die rooie graag van je overgenomen.

Valt wel mee hoor zo'n GTI. De wegenbelasting van de 6n GTI is zelfs maar 88 euro per kwartaal. De rode 6n2 GTI doet 104 euro per kwartaal. Het is enkel de verzekering omdat ik nog 24 jaar ben die 45 euro in de maand is... Scheelt dat ze qua gewicht niet zo zwaar zijn. Benzinetank doe ik ongeveer 550km mee af en toe flink doorrijden en af en toe met verkeer mee.
Paar dingen gewijzigd aan de zwarte GTI. Naast onderhoud aan de airco (druksensor en aircopomp vervangen incl afpersen) is het weer lekker vertoefen op de tropische dagen in de auto.

Heb hem ook laten notchen bij PeterNotch, had hier twee jaar terug al afspraak gepland staan maar door omstandigheden aan beide kanten werd dat niks. Uiteindelijk na lange tijd nu bezoekje bij Peter gebracht en de GTI laten notchen. Ik moet zeggen dat doet die super netjes! Zie foto's. Kan weer behoorlijk stuk zakken en ben in rotondes en kuilen van dat 'gebonk' af.

Middenconsole van de 6n ook aangepakt. Het 2din frame verder afgewerkt, hij is nu bijna klaar. Moet enkel links en rechts nog wat afwerken met rechte hoeken. Daarnaast een Golf 4 bekerhouder pas gemaakt weer in middenconsole en een heus HDD Slot.

Had vorige Polo de harddisk van radio altijd in dashboard kastje. Echter past dat bij dit type niet meer i.v.m. de airbag module dus heb ik een slot gemaakt waar ik hem zo in en uit kan trekken. Deze zit aangesloten op de radio. Bediening voor stoelverwarming en electrische ramen heb ik naar beneden gezet bij versnellingspook. Dat moet ook nog wat netter afgewerkt worden..

Nog ff een zonneschermpje uit een Golf 4 17 cm smaller gemaakt en pas gemaakt voor hoedenplank.

Daarnaast ook nog even wezen sleutelen aan de rode GTI. Hier rijdt een maat van me momenteel mee, hij had nog steeds geen APK dus dit ook maar voor elkaar gemaakt. Viergastest was steeds verkeerde waarde, uiteindelijk aan de testkast ermee en bleek die valse lucht te trekken in het koolstoffiltercircuit. Deze afgekoppeld en alle waardes klopten weer. Blij mee want dit 6n2 type heeft een breedband lambdasonde à 250/300 euries. Die was gelukkig nog goed.

Foto is bij dealer, zie de R8 die erachter staat.

Afsluitplaatje voor vandaag