Het is nu zo 24 jan 2021, 17:56

Danny's Polo 9n3 bluemotion trendline

Danny's Polo 9n3 bluemotion trendline

Berichtdoor Danny » zo 02 jun 2013, 21:51

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik mij hier geregistreerd en na een tijdje meelezen heb ik besloten lid te worden van Polo club Holland.

Mijn naam is Danny, 38 jaar en woon sinds een jaar of zes in Apeldoorn maar diep van binnen ben ik eigenlijk Arnhemmer. (met een geel/ zwart hart :P ) Mijn eerste auto kocht ik in 1997. Dat was een Ford Sierra 2.0 uit '91 en na anderhalf jaar hier in gereden te hebben kocht ik mijn eerste Polo. Een paars/blauwe 6N diesel uit '97. Deze werd uiteraard wat verlaagd en er kwamen OZ racings onder. Verder zat er vooral erg veel aan geluidsapperatuur ingebouwd. Deze auto heb ik na twee jaar met pijn in mijn hart ingeruild omdat een diesel niet meer rendabel was. Ik ben helemaal de kluts kwijt geraakt en ben gaan zwerven van een Nissan Almera 1.5 (bj 2000) een drama bak van een Renault Laguna 2.2 Dci (2003) en weer een Nissan Almera 1.5 G3 (bj 2004) De blok van de Renault blies na 3 ton z'n laatste adem uit en de laatste Almera heb ik begin april van dit jaar total loss gereden.

Ik moest dus weer op zoek naar een andere auto en mijn gedachten dwaalden al snel weer af naar mijn eerste Polo. En zo geschiede... Ik ging op zoek en sinds 19 april van dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een polo 9n3 bluemotion trendline met 80 pk. Hij is nu nog vrijwel helemaal OEM.

Lijstje van wat er tot nu toe gebeurd is:

- logo's achterop verwijdert
- K&N luchtfilter
- luxe kentekenplaten
- kentekenplaathouders vervangen
- vier zijruiten en de achterruit laten tinten

Plannen voor de toekomst:

- Andere velgen
- Verlagen
- Cruise Control in laten bouwen
- Chippen

Even wat plaatjes :)

Afbeelding
_DSC0021 by Danny urbex, on Flickr

Afbeelding
_DSC0022 by Danny urbex, on Flickr

Afbeelding
_DSC0051 by Danny urbex, on Flickr

Afbeelding
_DSC0052 by Danny urbex, on Flickr

Afbeelding
_DSC0043 by Danny urbex, on Flickr
to become old and wise you must first be young and stupid
Danny

Re: Danny's Polo 9n3 bluemotion trendline

Berichtdoor Rwmulder11 » zo 02 jun 2013, 22:05

Mooie foto's naast die oude "sik"!
VW Polo 1.6 1999 5-deurs
VW Polo 1.6 1998
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Executive 2003
Previous cars: VW Golf 1.3c 1985, Hyundai Excel 1.3 12v 1996, Citroën Saxo 1.4 538 Sport 1999, VW Polo 1.3 coupé 1994, Citroën Saxo 1.0 Ibherdesign Cliché bodykit
Rwmulder11

Berichtdoor DennisH » zo 02 jun 2013, 22:37

Welkom!

Leuke plannen! 9n3 vind ik een mooi model, miss ook wel wat voor mij in de toekomst :roll:

Ben benieuwd hoe het word, en misschien zie ik je nog wel eens rijden! kom namelijk regelmatig in Apeldoorn :)
Polo_Freak schreef:met 1 woord ( SUPERS DIK ) :mrgreen:

roelvandenbergpolo schreef:als ik er met mijn vinger in zit dan komt mijn vinger er schoon uit
DennisH

Berichtdoor Danny » zo 02 jun 2013, 22:43

Thx! Ik zag dat er best veel forummembers uit de regio Arnhem - Apeldoorn komen. :)
Danny

Berichtdoor maikelvds » zo 02 jun 2013, 22:55

Welkom!

Heb je vast al wel een keer zien rijden, maar nu zal ik er extra op letten. De spiegelkappen doen me denken aan politie polo's :lol: Verlagen en andere velgen zal de auto een heel ander gezicht geven, ik ben benieuwd!
maikelvds

Berichtdoor Danny » zo 02 jun 2013, 23:06

Het verlagen en de velgen is een enorm dilemma momenteel. Dit jaar gaat het in ieder geval niet gebeuren. De bandjes die er nu nog op zitten rij ik af tot de winter. Dan komt er een setje winterbanden op deze OEM velgen en komend voorjaar wil ik graag wat anders eronder. Ik denk aan een setje 17 inch Audi parabolen. Ik heb alleen geen idee hoe dat gaat passen bij het verlagen.

Speaking of verlagen.... Een schroefset of gewoon een set Eibach verlagingsveren. Het is m'n daily en ik rij ongeveer 65.000 km per jaar, dus enig comfort is wenselijk.

Genoeg om over na te denken en te lezen voor de komende tijd in ieder geval :D
Danny

Berichtdoor Polo_Freak » ma 03 jun 2013, 17:58

nette 9N3 8-)
en ook in Apeldoorn Chill nog niet zien rijden hoor :mrgreen:
Ford Powerr!!!
Polo_Freak

Berichtdoor Chefke88 » ma 03 jun 2013, 20:27

Jammer van dat geel/zwarte hart :D maar 17 inch parabolen gaat makkelijk passen icm platte bandjes 8-)
Chefke88

Berichtdoor Danny » ma 08 jul 2013, 00:22

Heeft iemand enig idee of onderstaande motorkaplifters ook op een 9N3 passen en of het kwaliteit is?

http://www.carfantasy.nl/motorkaplifter ... 64224.html
Danny

Berichtdoor Danny » vr 25 okt 2013, 13:34

Aloha,

Ik heb lang niks meer van me laten horen door gezondheidsproblemen :( Een flinke operatie en een berg frisse moed later ben ik weer van de partij :D

Zojuist de voorruit maar eens laten vervangen. Duizenden fijne krasjes die veroorzaakt zijn door de ruitenwissers zorgden voor veel strooilicht door tegenliggers en straatlantaarns. Heel irritant... Gelijk maar een ruit met grijze zonneband laten plaatsen :D

Het volgende probleem gaat volgende maand opgelost worden. Ik vrees dat de drukgroep vervangen moet worden. Bij het op laten komen van de koppeling hoor ik namelijk een gierend geluid in de bak.

Ook gaat zo nu en dan het lampje van de koelvloeistof branden terwijl het niveau gewoon goed is..

Daar gaan m'n spaarcentjes voor een schroefset... :(
Danny

Volgende

Keer terug naar Polo 9N3