door Pobresh » do 26 jan 2017, 22:45
1. Post eens meer vragen in 1 topic in plaats van elke vraag in een los topic.
Dit begint namelijk nogal vervelend te worden.
2. Stuurbekrachtigingsolie hoeft volgens vw niet te worden vervangen. Dit doe je alleen bij een lekkage of reparatie.
Echter is het om de 100.000km eigenlijk best wel verstandig om uit te voeren. Dit om dezelfde reen als je versnellingsbakolie, die ook in dezelfde interval moet worden vervangen, ondanks dat het volgens vw ook niet hoeft.:
Elke olie valt na verloop van tijd uit elkaar en daarmee wordt de smerende werking minder. Daarbij kunnen componenten dicht gaan slibben door alle sediment die het uit elkaar vallen met zich mee brengt.
Daarbij is het handig om af en toe de kleur van de vloeistof te bekijken. Als hij enorm afwijkt van het normale geelbruin is het ook handig om het te vervangen.
Als je rare geluiden hoort met sturen kan het verversen van de stuurbekrachtigingsolie ook een oplossing bieden.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby:
http://pobresh.comDaily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991