Het is nu di 28 maart 2023, 19:37

Steeds een lege accu

Steeds een lege accu

Berichtdoor marcel1962 » wo 11 okt 2017, 14:30

Goedemiddag,

Graag zou ik op dit forum het probleem van de Polo van mijn vrouw voor willen leggen en misschien heeft iemand een oplossing hierin.
Mijn vrouw heeft een Polo uit 2001 en daar hebben we de laatste tijd het probleem dat de accu steeds leeg is, deze accu is er vorig jaar ingezet door de garage.
Als ik de auto start doormiddel van startkabels start deze gewoon en er gaat geen lampje branden dat deze niet opgeladen word.
Eerst dachten we dat het aan de module van de Centrale deurvergrendeling lag, deze hebben we er tussen uitgehaald, er blijft nergens verlichting branden, de radio zit er wel in maar zonder het bedieningsfront van de radio.
Wie kan ons hierin helpen.

Marcel Janssen
marcel1962

Re: Steeds een lege accu

Berichtdoor Pobresh » vr 13 okt 2017, 21:53

als je een lekstroom hebt is het 1 voor 1 verwijderen van zekeringen de meest logische methode om in elk geval te bepalen waar de lekstroom zich bevind. Je zorgt hierbij wel dat er een multimeter op de juiste manier tussen accu en accupool zit om het amperage te meten.

het kan echter zijn dat je dynamo niet voldoende bijlaadt. Controleer dit eerst. Voltage van de accu moet met draaiende motor rond de 14,4 volt zitten normaal gezien.

Als je het probleem hebt opgelost is het aan te raden om je accu dmv een acculader (geen druppellader van de bouwmarkt) een week op te laden. Als je accu leeg is en te die ontladen wordt, heeft je dynamo hier ook enkele dagen voor nodig om het weer bij te laden. Een ritje van enkele uren is daarvoor niet voldoende.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Pobresh

Keer terug naar Problemen