Het is nu do 19 okt 2017, 03:36


1600 gti en 1600 8v motoren tunen

1600 gti en 1600 8v motoren tunen

Berichtdoor GvdEijk » wo 07 dec 2016, 00:23

Hallo allemaal,

Ik heb een polo 6n1 crossauto met een 1600 8v aee motor. Deze wil ik een beetje gaan kietelen. Ik heb er al een 3f nokkenas voor liggen. Alleen wil ik ook nog er nog een andere brandstofdrukregaar in zetten. Welken raden jullie aan?

Daarnaast heb ik voor mijn nieuwe crossauto al een 1600 gti motor liggen. Zijn daar leuke tunings spullen voor te krijgen? Ook ben ik aan t kijken naar een setje gesmede drijfstangen en zuigers. Welke raden jullie aan??

Groeten Guido
Saab 9-5 2.3T 1998 dagelijkse auto
Daewoo Matiz 2001
Polo 1996 1.6 Crossauto
Polo 1997 1.4 Crossauto (wordt een 1.6 16v GTI)
GvdEijk
 
Berichten: 7
Geregistreerd: ma 26 nov 2012, 11:51
Woonplaats: Ewijk

Re: 1600 gti en 1600 8v motoren tunen

Berichtdoor Pobresh » do 08 dec 2016, 00:07

3f nokkenas gaat niet superveel uitmaken. Meen dat alleen de kleppen wat langer open staan waardoor de cilindervulling wat beter wordt. Althans ten opzichte van de 3F nokkenas.
Daarbij heb ik ooit vernomen dat het gaatje voor de meeneemarm van de ontsteking niet op dezelfde plek zit. Maar dat is een kwestie van vergelijken en eventueel gewoon de ontsteking er op aanpassen met stellen (als dat uberhaupt mogelijk is)

van 16v motoren heb ik geen kaas gegeten wat betreft drijfstangen en zuigers.
Heb je wel de volledige kabelboom tot en met de transponders en ecu? Startblokkering zit namelijk in de ecu. heb je dus niet de juiste sleutels of geen manier om ze te laten herkennen krijg je de motor niet gestart.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2610
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: 1600 gti en 1600 8v motoren tunen

Berichtdoor mike.roodvoets » zo 26 feb 2017, 23:04

Late reactie misschien, maar gesmede zuigers leveren geen extra vermogen op, je verliest zelfs vermogen omdat de zuigers minder 'afdichten' in de cilinder. Ze ontwikkeld voor turbo blokken, dit omdat ze sterker zijn en eventuele gaslekkage langs de zuiger wordt gecompenseerd door de turbodruk.
Break it, redesign it and break it again.
Avatar gebruiker
mike.roodvoets
 
Berichten: 1460
Geregistreerd: wo 30 maart 2011, 16:28
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Tuning Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast