Het is nu za 01 apr 2023, 16:15


4-2-1 spruitstukken, wat is het verschil?

4-2-1 spruitstukken, wat is het verschil?

Berichtdoor Cleanedpolo » do 30 jan 2014, 20:51

ik heb een vraag over een 4-2-1 spruitstuk voor een polo gti.
Op internet heb ik al verschillende uitlaatcollectors bekeken. Van goedkoop(ta technix)tot dure spruitstukken(supersprint). Mijn vraag is wat het verschil buiten de prijs is tussen deze spruitstukken.
Geeft het meer vermogen of koppel? De bedoeling is dat er een volledige inox lijn gestoken word.
Cleanedpolo
 
Berichten: 530
Geregistreerd: ma 27 jun 2011, 13:19

Re: 4-2-1 spruitstukken, wat is het verschil?

Berichtdoor mike.roodvoets » do 30 jan 2014, 21:15

Motor kan beter uitademen dus iets meer vermogen.
Break it, redesign it and break it again.
Avatar gebruiker
mike.roodvoets
 
Berichten: 1460
Geregistreerd: wo 30 maart 2011, 16:28
Woonplaats: Eindhoven

Re: 4-2-1 spruitstukken, wat is het verschil?

Berichtdoor Cleanedpolo » za 01 feb 2014, 11:38

mike.roodvoets schreef:Motor kan beter uitademen dus iets meer vermogen.


Oke dus er zit eigenlijk niet echt verschil op?
Iemand die een aantal merken kan aanraden die goed zijn?
Cleanedpolo
 
Berichten: 530
Geregistreerd: ma 27 jun 2011, 13:19

Re: 4-2-1 spruitstukken, wat is het verschil?

Berichtdoor Cleanedpolo » za 01 feb 2014, 14:33

Sjon schreef:Tuning is als nasi: hoe meer ingredienten, hoe lekkerder.
Alleen een spaghetti levert niet veel rendement.

Veel merken zullen er niet zijn die een spaghetti maken voor een smallblock 16v.
Prijsverschil zal h'm ook wel zitten in de kwaliteit van 't rvs zelf (legering / dikte)


Haha oke :) de bedoeling was om een complete lijn te steken voor meer pk winst.
Zou idd goed kunnen dat het verschil in de rvs zit.
Zou het anders ook niet echt weten.
Cleanedpolo
 
Berichten: 530
Geregistreerd: ma 27 jun 2011, 13:19

Re: 4-2-1 spruitstukken, wat is het verschil?

Berichtdoor beat » do 06 feb 2014, 00:30

Diameter van de pijp heeft invloed op de flow
En wat is de beste flow voor jou blok en jou rijstijl?
Je kunt ook keramisch gecoat krijgen, hierdoor blijft de temperatuur hoger waardoor de flow beter is

Ik zou nog wat meer gaan lezen voordat ik wat kocht en dan wat kopen dat ook bij de toekomstige modificaties past
Avatar gebruiker
beat
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 19 nov 2012, 20:36
Woonplaats: appeltown

Re: 4-2-1 spruitstukken, wat is het verschil?

Berichtdoor Cleanedpolo » di 11 feb 2014, 11:16

beat schreef:Diameter van de pijp heeft invloed op de flow
En wat is de beste flow voor jou blok en jou rijstijl?
Je kunt ook keramisch gecoat krijgen, hierdoor blijft de temperatuur hoger waardoor de flow beter is

Ik zou nog wat meer gaan lezen voordat ik wat kocht en dan wat kopen dat ook bij de toekomstige modificaties past


Bedankt voor je reactie, daar heb ik wel wat aan :)
Daarom ben ik eerst alles goed aan het onderhoren :)
Cleanedpolo
 
Berichten: 530
Geregistreerd: ma 27 jun 2011, 13:19


Keer terug naar Tuning Motor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten