Onwaarschijnlijk, maar 't kan: oud type toplager tot 1986 is 2-delig, rubber en lager zijn dan los van mekaar,
bij 't opkrikken komen die eigenlijk altijd wel los, maar tis voor mij alweer lang geleden dat ik die gezien:
meestal wel al een keer vervangen door 't latere 1-delige toplager en ook die kunnen los hangen op 't op krikken.
Backfire door de carb's: begin bij 't begin => distributietiming. HH is nog een vrijloopblok, dus kan zomaar een tandje fout staan.
Daarna de ontsteking afstellen: zowel timing als de puntjes.
Motorcode GK is de enigste sleeptuimelaar met elektronische ontsteking.
Succes met 't vinden van eentje, compleet met kabelboompje en transistorkastje (zwarte kast, welke lijkt op een ecu)
Alternatieven: sleeptuimelaar-ontsteking ombouwen naar hallsensor met iets jonger hydrostoter spul.
(motorcodes HZ, MH & NZ tot max 1990 zijn bruikbaar, MH 1986 t/m 1989 geniet de voorkeur)
Zelf geen ervaring mee: ontsteking van een Golf 2 GTI 16v schijnt te passen
En van een bepaald oud type Saab zou met een kleine aanpassing ook kunnen passen (stekker is sowieso anders).