Het is nu za 15 dec 2018, 09:21


256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor jeroensv » do 30 mei 2013, 08:46

Ahh kijk, dat wist ik niet bas ;)

@coolkast - dat is wel een dikke set, maar voor 700 euro heb ik ook nog wel wat andere leuke update's in mijn hoofd :D
Polo 6N 1.4 AEX milestone 1996 (sold)
Golf MKII 1.6 PN Pasadena 1991 (sold)
Seat Arosa 6H 1.4 AEX 1999 (RIP)

Polo 6N 1.6 AEE milestone 1997
Avatar gebruiker
jeroensv
 
Berichten: 1699
Geregistreerd: wo 23 feb 2011, 21:00
Woonplaats: Amstelveen

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor Rubenn » do 30 mei 2013, 13:14

basjuh schreef:Als je van Polo GTI naar G60 wil, heb je alleen nieuwe schijven/blokken en brackets nodig.. de klauw zelf kan gewoon gti blijven ;)

Goed om te weten.. zijn beide enkel pods toch? Dus kwa remkracht vrijwel identiek?

Behalve dat er voor gti klauwen nog fatsoenlijk onderdelen te krijg zijn en g60 niet.

Waar kun je de brackets krijgen of moet dat zelf even gefreesd worden. Heb het zelf liever plug&play

Er mag op dit forum naar mijn mening wel wat meer over performance gepraat worden..

Na het afwerken van mijn auto ga ik de eerste tijd niets anders doen. Eerst remmerij en ondertussen ander blok opbouwen.
polo 6n(2) GTI swap project @ porsche boxsters + Daily Open air @ OZ turbo's; http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=89&start=700

mikerosauer schreef:Rubbenn heb jij er air. Onder of is dit je rijdbare hoogte met schroefset?
Avatar gebruiker
Rubenn
 
Berichten: 1021
Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 12:22
Woonplaats: Emmen

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor jeroensv » do 30 mei 2013, 13:48

Je moet gewoon de G60 brackets hebben als ik Basjuh zo begrijp ;)

Hoe bedoel je meer over performance gepraat worden? Er zijn niet zoveel mensen die hier performance upgrades doen dus vandaar dat er ook niet veel over gepraat wordt... of bedoelde je dat niet?
Polo 6N 1.4 AEX milestone 1996 (sold)
Golf MKII 1.6 PN Pasadena 1991 (sold)
Seat Arosa 6H 1.4 AEX 1999 (RIP)

Polo 6N 1.6 AEE milestone 1997
Avatar gebruiker
jeroensv
 
Berichten: 1699
Geregistreerd: wo 23 feb 2011, 21:00
Woonplaats: Amstelveen

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor coolkast » do 30 mei 2013, 17:56

inderdaad, brackets is voldoende, de klauw kan blijven zitten (is een stuk lichter dan de g60 ;)) en hebben beide een enkele zuiger
VW Polo 6n2 GTi 16v Turbo --- Renault Megane Estate GT-Line
Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast
Fast and Reliable = Not Cheap
Avatar gebruiker
coolkast
 
Berichten: 1277
Geregistreerd: vr 03 dec 2010, 22:43

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor basjuh » do 30 mei 2013, 19:06

Rubenn schreef:Waar kun je de brackets krijgen of moet dat zelf even gefreesd worden. Heb het zelf liever plug&play


volgensmij snap jij niet helemaal wat ik met brackets bedoel..

Afbeelding

links op de foto zijn de klauwen, rechts de brackets

Zo zitten je gti remmen ook in elkaar, omdat je bij de overstap naar g60 grotere schijven krijgt, heb je dus ook grotere brackets nodig ;)

Afbeelding
Avatar gebruiker
basjuh
Beheerder
 
Berichten: 886
Geregistreerd: za 27 nov 2010, 00:14
Woonplaats: cothen

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor magnetron » do 20 maart 2014, 16:59

basjuh schreef:
Rubenn schreef:Waar kun je de brackets krijgen of moet dat zelf even gefreesd worden. Heb het zelf liever plug&play


volgensmij snap jij niet helemaal wat ik met brackets bedoel..

Afbeelding

links op de foto zijn de klauwen, rechts de brackets

Zo zitten je gti remmen ook in elkaar, omdat je bij de overstap naar g60 grotere schijven krijgt, heb je dus ook grotere brackets nodig ;)

Afbeelding


thanks for the photo and info guys!
magnetron
 
Berichten: 509
Geregistreerd: di 11 okt 2011, 08:42

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor baseknot » wo 16 apr 2014, 23:20

wat ik me dan afvraag he want daar hoor ik niemand over de remleidingen sluit je gewoon aan op je oude leidingen?
en hoe zit het met je rem verdeler? als je dus achter ook schijven krijgt ipv remtrommels?
baseknot
 
Berichten: 142
Geregistreerd: do 17 mei 2012, 13:55
Woonplaats: harderwijk city

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor magnetron » ma 16 jun 2014, 01:38

Zo ver ik weet is t 't beste om gevlochten leidi gen te herplaatsen, en geen andere verdeler nodig. Waarom exact kan ik je niet vertellen maar anderen die inspingen wel.
magnetron
 
Berichten: 509
Geregistreerd: di 11 okt 2011, 08:42

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor mike.roodvoets » ma 16 jun 2014, 10:55

Oude remleidingen kan je blijven gebruiken. Alleen is het beter gevlochten leidingen te pakken omdat je hogere remdrukken kan gaan krijgen in je systeem door de grotere klauwen.

En als je voor en achter een upgrade doet. Dus voor grotere schijven en achter schijven ipv blokken kan je de originele verdeler blijven gebruiken omdat de rembalans gelijk blijft tussen voor en achter.
Break it, redesign it and break it again.
Avatar gebruiker
mike.roodvoets
 
Berichten: 1460
Geregistreerd: wo 30 maart 2011, 16:28
Woonplaats: Eindhoven

Re: 256mm GTI / 16v fusees - Wat past er op?

Berichtdoor magnetron » wo 18 jun 2014, 12:59

mike.roodvoets schreef:Oude remleidingen kan je blijven gebruiken. Alleen is het beter gevlochten leidingen te pakken omdat je hogere remdrukken kan gaan krijgen in je systeem door de grotere klauwen.

En als je voor en achter een upgrade doet. Dus voor grotere schijven en achter schijven ipv blokken kan je de originele verdeler blijven gebruiken omdat de rembalans gelijk blijft tussen voor en achter.


*gevlochten remleidingen
Ik heb gisteren een offerte gedaan maar kon alleen een AJV motorcode meegeven aangezien ik AJV gti fuse's heb gekocht. Nu zegt de beste heer dat hij alleen op type kan zoeken en bij Poli GTI 6N 3 verschillende maten en stuks voorkomen.

Kan iemand mij helpen aan de juiste remleidingen en handremkabel AJV?
magnetron
 
Berichten: 509
Geregistreerd: di 11 okt 2011, 08:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Vering en Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast