Het is nu vr 19 okt 2018, 10:01


Verlagen van een 6N1 Variant Combi

Verlagen van een 6N1 Variant Combi

Berichtdoor dopski » za 26 nov 2016, 22:27

Ik wil graag een set leuke velgen onder mijn variant schroeven, maar hij staat nu nog op de standaard hoogte. Dus ik denk dat 16" velgen raar gaan staan zonder verlaging.
Dus wil ik graag de auto een stukje lager laten liggen. Via 2e-handssites is wel aan genoeg spul te komen hiervoor, maar ik vraag me af of dat wel past op een Variant. Iemand ervaringen hiermee?

Ik heb regelmatig wat spul achterin liggen, heb liever niet teveel verlaging achter. Ik sleutel vooral veel aan Volvo oldtimers en daar is de standaard verlaging 40mm/40mm. Wat ik zo zag is er voor de polo genoeg keuze (veel lager en verschillen tussen voor en achter mogelijk). Overigens gaat het me vooral om de looks, het hoeft niet knetterhard te worden, gewoon comforabel als origineel is prima. Ik lever al comfort in door de platte banden.

Is het bij de polo nodig om verkorte schokdempers te gebruiken omdat anders de veren eruit kunnen vallen?


Deze verlaging bij de bouwmarkt was iets teveel van het goede.
dopski
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di 25 okt 2016, 21:51

Re: Verlagen van een 6N1 Variant Combi

Berichtdoor Pobresh » zo 27 nov 2016, 01:48

je moet op spul voor een 6KV zoeken. Al meen ik me te herinneren dat het niet veel moet uitmaken.
de 6N variant (en sedan) staan op 6K platform van seat ibiza/cordoba.

Met alleen veren kun je tot 40mm op de originele schokdempers doen normaal gezien (hangt overigens sterk af welk merk veren je pakt)
Voor comfort maar wel lager (en iets beter bochtenwerk) zou ik voor eibach gaan. Kost een paar centen meer dan het goedkoopste maar wel het meest ideale.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2629
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Verlagen van een 6N1 Variant Combi

Berichtdoor dopski » ma 28 nov 2016, 21:27

Ah tnx.
Dat wist ik niet. 6kv en soms zie ik 6kv.
Maar zoals ik nu zie zijn er varianten voor benzine of diesel.
dopski
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di 25 okt 2016, 21:51

Re: Verlagen van een 6N1 Variant Combi

Berichtdoor Pobresh » ma 28 nov 2016, 23:28

dopski schreef:Maar zoals ik nu zie zijn er varianten voor benzine of diesel.


Daar zit normaal gezien geen enkel verschil in qua ophanging.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2629
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Verlagen van een 6N1 Variant Combi

Berichtdoor dopski » ma 28 nov 2016, 23:51

Aan de gewichten te zien een verschil in maximale aslast op de vooras.
dopski
 
Berichten: 5
Geregistreerd: di 25 okt 2016, 21:51


Keer terug naar Vering en Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast