Het is nu di 19 nov 2019, 04:45

Wassen en kleien

Re: Wassen en kleien

Berichtdoor VWjeffrey » zo 05 jun 2011, 19:05

Heb je wel de goede verhoudingen gebruikt? Waar gebruik je het eigenlijk voor? Voor het interieur of de motorruimte etc..?
VWjeffrey

Berichtdoor Benjamin » zo 05 jun 2011, 19:28

Het is overal in principe voor maar gebruik het voor het interieur idd ;) verhouding kan ook 1:1 en heb zelf 1:7 gedaan geloof ik.
Niks is zo eerlijk verdeelt als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben ;)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
VW Polo 1.6 16v 1996 SOLD
VW Golf 1.8 G60 Scorpion 1982
Benjamin

Berichtdoor N!jntje » ma 06 jun 2011, 15:13

Benjamin schreef:Het is overal in principe voor maar gebruik het voor het interieur idd ;) verhouding kan ook 1:1 en heb zelf 1:7 gedaan geloof ik.

Heb je de APC voor het interieur gebruikt?
Normaal gebruik je daar voor de meguiars versie de APC PLUS voor ;)
Maarja...
Uhmmm
Hoe heb je de apc gebruikt?
Opgebracht dmv een sprayer? daarna ingewerkt met een harde borstel? daarna verder verwerkt met een zachte(re) borstel? en daarna met een vochtige doek afgenomen?

Of??
APC voor op de stoelen zou ik zelf 1:20 gebruiken ;) en als het wat zwaarder vervuilt is 1:10.
Maar dat is ieder zijn ding.
Hetgeen waarom ik de poorboys ipv de meguiars versie heb genomen is omdat die van meguiars flink schuimt en die van poorboys wat minder :roll:
N!jntje

Berichtdoor VWjeffrey » ma 06 jun 2011, 17:04

Zou gewoon bij carclean zo`n spuitfles kopen waar de verhoudingen op staan :D
Gebruik apc eigenlijk alleen voor de deursponningen en de motorruimte, interieur doe ik met autoglym interieur shampoo.
VWjeffrey

Berichtdoor Benjamin » ma 26 maart 2012, 23:43

Redelijke oud alweer maar heb het volgende:

Heb een dap 500 v2 aangeschaft en heb alleen vaste wax en zoek nu dus een goede vloeibare wax.
Ik kan natuurlijk deze wax wel blijven gebruiken maar wil de machine een x proberen (met waxen)..
Ik zou zeggen kom maar op!
Niks is zo eerlijk verdeelt als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben ;)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
Benjamin

Berichtdoor N!jntje » di 27 maart 2012, 09:25

Hmm heb je net pas de dap500 v2 aangeschaft? Omdat de 900v2 eraan komt. De 900 heeft namelijk drukstandenaanpassing! Waardoor de rotatiesnelheid word aangepast wanneer je harder drukt. Binnenkort komt die in de webshop;) mss retourneren? Mits je hem nog niet gebruikt hebt?

Ikzelf ben geen fan van het aanbrengen van wax met een machine. En al helemaal niet met een dap. Dit omdat je je rubbers enz afplakt met tape. Dit doe je zodat hier geen vuil en andere vieze troep bij komt. En omdat je dan je rubbers niet kapot maakt. Een dap is een excentrische machine. Dus de slag van de draaischijf slaat iedere X uit naar buiten. Hierdoor kun je niet precies werken. Ik heb het 1x geprobeerd maar al snel het apparaat weggelegd! Rotary gaat het al beter mee. Maar mijn voorkeur blijft hand. Dan jun je goed zien wat je doet.

Maar omdat je de vraag stelde. Is een betaalbare machinale wax. Kan worden gelayered. En kan gewoon in de zon worden aangebracht.
Poorboys World Natty's Liquid Blue - 473ml
N!jntje

Berichtdoor Benjamin » di 27 maart 2012, 09:51

N!jntje schreef:Hmm heb je net pas de dap500 v2 aangeschaft? Omdat de 900v2 eraan komt. De 900 heeft namelijk drukstandenaanpassing! Waardoor de rotatiesnelheid word aangepast wanneer je harder drukt. Binnenkort komt die in de webshop;) mss retourneren? Mits je hem nog niet gebruikt hebt?

Ikzelf ben geen fan van het aanbrengen van wax met een machine. En al helemaal niet met een dap. Dit omdat je je rubbers enz afplakt met tape. Dit doe je zodat hier geen vuil en andere vieze troep bij komt. En omdat je dan je rubbers niet kapot maakt. Een dap is een excentrische machine. Dus de slag van de draaischijf slaat iedere X uit naar buiten. Hierdoor kun je niet precies werken. Ik heb het 1x geprobeerd maar al snel het apparaat weggelegd! Rotary gaat het al beter mee. Maar mijn voorkeur blijft hand. Dan jun je goed zien wat je doet.

Maar omdat je de vraag stelde. Is een betaalbare machinale wax. Kan worden gelayered. En kan gewoon in de zon worden aangebracht.
Poorboys World Natty's Liquid Blue - 473ml

Ja ik begon ook al te twijfelen, dit is mijn eerste "goede" poets machine had hiervoor een ferm maar die had erg weinig vermogen kon niet goed in de verschillende standen blijven. Ik heb poorboys natty's paste staan denk dat ik hem gewoon met de hand in de wax zet dan.

Ik heb ook nog dodo juice lime prime staan is dit een aanrader om voor de wax laag te doen?(heb deze gratis gehad bij carclean.nl)

Bedankt alvast voor je reactie groeten :)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
Benjamin

Berichtdoor Rubenn » di 27 maart 2012, 12:49

"klikt op volgen"

leuk bezig hier!
polo 6n(2) GTI swap project @ porsche boxsters + Daily Open air @ OZ turbo's; http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=89&start=700

mikerosauer schreef:Rubbenn heb jij er air. Onder of is dit je rijdbare hoogte met schroefset?
Rubenn

Berichtdoor Benjamin » di 27 maart 2012, 13:03

Ik had trouwens eerst alleen de dap los besteld maar was vergeten dat mn pad's zo goed als op waren dus heb gebeld en ze hebben het veranderd naar dit pakketje :

- De DAP500 V2 D/A Polijstmachine

- Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
- Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken
- Monello 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld een finishing polish of een glaze
- Monello 5.5" Smart CCS Gouden finishing pad - Om een sealant of wax mee aan te brengen

- Monello Raffini Mezzo 500ml - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
- Monello Raffini Finale 500ml - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de witte en/of de zwarte pad

- Cobra Deluxe 6" microfiber bonnets (2x) - Geschikt om polish, glaze, sealant of wax machinaal mee uit te poetsen
- Cobra Quick Clenz / Snappy Clean (3x) - Een prima concentraat voor het reinigen van je pads

Vrijdag ga ik de auto van mn vriendin doen ik heb alleen mijn quick detailer op voor het kleien had eerst mothers en heb nog wel Meguiars Quik Detailer staan kan ik deze ook gebruiken?

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
Benjamin

Berichtdoor N!jntje » di 27 maart 2012, 13:36

Uhmm om terug te komen op jou pads ik leed dat je een cutting factor voor de schijven hebt van 4/2/0/0. De gouden pad is de meest zachte pad die er is.( uit mn hoofd).
De zwarte pad is zeer goed te gebruiken voor een glaze/sealent. De rode is dezelfde pad maar die heb je niet.
De gouden pad zou ik als ik jou was gebruiken voor de wax.

Dodo juice lime prime is een super glaze. Het voordeel is dat hij beter is voor de waxlaag beading (lees afstoting van water). Een kleur glaze zoals black hole /white diamond is weer beter voor de wetlook. Jou keus is dus of iets minder glans (maar nog steeds heeeeel veel!) En betere kwalitileit glaze. oF meer wetlook creëren met bijv een black hole / white diamond (lees kleurgerelateerde glaze)
N!jntje

VorigeVolgende

Keer terug naar Wassen & Poetsen