Het is nu di 19 nov 2019, 04:46

wat voor spullen gebruiken jullie ??

Re: wat voor spullen gebruiken jullie ??

Berichtdoor N!jntje » ma 26 maart 2012, 22:20

Ik denk als je de auto van Nijntje ziet dat je je wel bedenkt en zn poetskwaliteiten/collectie ziet :lol:

Haha mag ik dat opvatten als een compliment 8-)

Tuurlijk zijn er veel beter autopoetsers! En beweert ieder merk beter te zijn.
Ik bekijk de producten alleen niet van 1 merk. Ik test een hoop :D en kom dan tot een goed resultaat.

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn auto nu niet zo glimt hoor :roll: heb hem de hele winter door NIET gewassen! Alleen afgespoten! Afgelopen weekend heb ik hem alleen een foam/handschoen wasbeurt gegeven! En de binnenkant weer proper gemaakt ;)
Maar wanneer ik hem weer helemaal heb gedaan dan durf ik hem zeker naast iedere auto te zetten :roll:

En calvin. Fotows zie je altijd veel glans op. Diepte van een metallic lak is veel belangrijker ;) net zoals een hoop andere dingen.
Ik heb 2 polo's gedaan (nog wel meer alleen ik zal niet iedereen noemen) van het forum hier die hier wel aardig bekend zijn ;)
Daniel met zn 6n2 gti en Mikey-W met zn oude 6n. Beide polo's hadden dag en nacht verschil. En zien er door de beide heren hun eigen onderhoud nog steeds super uit! En al helemaal die van daniel 8-)
N!jntje

Berichtdoor Poloww » di 27 maart 2012, 18:23

N!jntje schreef:
Ik denk als je de auto van Nijntje ziet dat je je wel bedenkt en zn poetskwaliteiten/collectie ziet :lol:

Haha mag ik dat opvatten als een compliment 8-)

Tuurlijk zijn er veel beter autopoetsers! En beweert ieder merk beter te zijn.
Ik bekijk de producten alleen niet van 1 merk. Ik test een hoop en kom dan tot een goed resultaat.

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn auto nu niet zo glimt hoor :roll: heb hem de hele winter door NIET gewassen! Alleen afgespoten! Afgelopen weekend heb ik hem alleen een foam/handschoen wasbeurt gegeven! En de binnenkant weer proper gemaakt.
Maar wanneer ik hem weer helemaal heb gedaan dan durf ik hem zeker naast iedere auto te zetten :roll:

En calvin. Fotows zie je altijd veel glans op. Diepte van een metallic lak is veel belangrijker, net zoals een hoop andere dingen.
Ik heb 2 polo's gedaan (nog wel meer alleen ik zal niet iedereen noemen) van het forum hier die hier wel aardig bekend zijn ;)
Daniel met zn 6n2 gti en Mikey-W met zn oude 6n. Beide polo's hadden dag en nacht verschil. En zien er door de beide heren hun eigen onderhoud nog steeds super uit! En al helemaal die van daniel 8-)

Is toch zeker een compliment hoor!
Wat ik altijd zo fijn vind aan jouw commentaren is dat je overal wel een antwoord op hebt. Je hebt over elk product een eigen ervaring te vertellen en/of een aanrading voor een ander product :D

Ben altijd al fan geweest van Poetsspullen. De collectie wordt steed groter en heb me gister toch eens iets 'professionelers' besteld.

Lijstje:
- Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
- Poorboys World - Polish with 100% Carnauba wax - 473ml
- Dodo Juice - Basics of Bling Clay Bar - 55g
- Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
- Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator
- Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm (heb ik er meerdere van, echt super doeken)
- Monello - Piccolo Nero - 35x35cm

Het is nu de eerste x dat ik doeken van Monello heb besteld. Vond de pads wel goed die ik had (Iig beter dan de Meguiars pads)

Ben benieuwd naar de klei. Alleen nog ff erin verdiepen hoe ik die het beste kan gebruiken. Mn auto kan namelijk wel een mooi laagje gebruiken 8-)

Ben alleen nog op zoek naar een goede droogdoek. Heb nu een zeem uit de jaren 30 (kan er geen afscheid van nemen :lol: ) jij nog een aanrader? heb al heel veel uitgeprobeerd maar niks vind ik goed genoeg.
Poloww

Berichtdoor Benjamin » di 27 maart 2012, 18:28

Poloww schreef:Het is nu de eerste x dat ik doeken van Monello heb besteld. Vond de pads wel goed die ik had (Iig beter dan de Meguiars pads)

Ben alleen nog op zoek naar een goede droogdoek. Heb nu een zeem uit de jaren 30 (kan er geen afscheid van nemen :lol: ) jij nog een aanrader? heb al heel veel uitgeprobeerd maar niks vind ik goed genoeg.

Vond je die meguiars pads niet goed ? Ik ben er best tevreden over heb ook nog een setje merk weet ik niet meer witte en die vind ik echt niet te doen smeren niet lekker.

Ik heb Delirium Orange Drying Towel echt super dingetje ik zou hem gewoon 1x gebruiken en daarna in de was doen en dan weer een x gebruiken en dan nog een x in de was doen in het begin neemt tie minder water op namelijk. Zemen zijn afraders als er zand o.i.d. achter blijft op de lak dan trek je mooi krasjes!

http://carclean.nl/product/CSF/Delirium ... 01684.aspx
Niks is zo eerlijk verdeelt als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben ;)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
VW Polo 1.6 16v 1996 SOLD
VW Golf 1.8 G60 Scorpion 1982
Benjamin

Berichtdoor Poloww » di 27 maart 2012, 18:51

Benjamin schreef:
Poloww schreef:Het is nu de eerste x dat ik doeken van Monello heb besteld. Vond de pads wel goed die ik had (Iig beter dan de Meguiars pads)

Vond je die meguiars pads niet goed ? Ik ben er best tevreden over heb ook nog een setje merk weet ik niet meer witte en die vind ik echt niet te doen smeren niet lekker.

Ik heb Delirium Orange Drying Towel echt super dingetje ik zou hem gewoon 1x gebruiken en daarna in de was doen en dan weer een x gebruiken en dan nog een x in de was doen in het begin neemt tie minder water op namelijk. Zemen zijn afraders als er zand o.i.d. achter blijft op de lak dan trek je mooi krasjes!

http://carclean.nl/product/CSF/Delirium ... 01684.aspx

Na 2x gebruiekn zaten er al scheuren in.. Heb het wel over de stoffen uitvoering van de pads. Heb er ook 1x mn wielen mee gedaan met meguiars all metal polish. Pak dan liever een MF doekje. En bedankt voor de link, die had ik nog niet gezien 8-) Zal ik die binnenkort maar eens bestellen.
Poloww

Berichtdoor N!jntje » di 27 maart 2012, 22:22

Foam pads scheuren nou eenmaal snel. Je moet ze ook op niks anders dan je lak gebruiken. En je moet er goed mee oppassen met hoeken enz.
Die pads van meguiars zijn heel erg duur. Dat is het grote nadeel ervan. Ik koop gewoon de meest goedkope foam pad die er is! Ik betaalde altijd 75 cent per stuk ;) dus zoek maar eens op verschillende sites en gij zult vinden. Op carclean kan ik ze alleen niet meer vinden :?

Over die droogdoek? Gewoon delirium :D DIe blijf ik aanraden aan iedereen. De 1e paar keren is ie minder... maar ik kan er 2 x mn pa zn a6 station mee doen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt ;)

Voor mn velgen gebruik ik nooit mn dure doeken! Ik pak ALTIJD een poetsdoek. Waarom? Omdat ik de doek daarna nooit meer voor de auto kan gebruiken. Remstof komt in je wasmachine te zitten en molt je wasmachine. + remstof krijg je niet meer uit je doeken. + de deeltjes remstof bijten in op je lak mocht je ooit die doek nog op je lak gebruiken. Ik zeg dus ;) Pak een ouwe sok met gaten :D
N!jntje

Berichtdoor Poloww » di 27 maart 2012, 22:30

N!jntje schreef:Foam pads scheuren nou eenmaal snel. Je moet ze ook op niks anders dan je lak gebruiken. En je moet er goed mee oppassen met hoeken enz.
Die pads van meguiars zijn heel erg duur. Dat is het grote nadeel ervan. Ik koop gewoon de meest goedkope foam pad die er is! Ik betaalde altijd 75 cent per stuk ;) dus zoek maar eens op verschillende sites en gij zult vinden. Op carclean kan ik ze alleen niet meer vinden :?

Over die droogdoek? Gewoon delirium :D DIe blijf ik aanraden aan iedereen. De 1e paar keren is ie minder... maar ik kan er 2 x mn pa zn a6 station mee doen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt ;)

Voor mn velgen gebruik ik nooit mn dure doeken! Ik pak ALTIJD een poetsdoek. Waarom? Omdat ik de doek daarna nooit meer voor de auto kan gebruiken. Remstof komt in je wasmachine te zitten en molt je wasmachine. + remstof krijg je niet meer uit je doeken. + de deeltjes remstof bijten in op je lak mocht je ooit die doek nog op je lak gebruiken. Ik zeg dus ;) Pak een ouwe sok met gaten :D

Ik gebruik daar die 10 voor €5 MF doekjes voor van de action ofzo :lol:
En hoorde al van Benjamin van die doek.. Zit erbij bij mn volgende bestelling! De goedkoopste pad die ik heb gevonden kost geloof ik €1,50, nog altijd geen geld vind ik :D
Poloww

Vorige

Keer terug naar Wassen & Poetsen