Het is nu di 19 nov 2019, 04:46

F.A.Q: Verweerde (rode) lak aanpakken

Re: Verweerde rode lak, foto's eindresultaat

Berichtdoor jorisvwpolo91 » zo 11 nov 2012, 21:54

Hier doen we het voor natuurlijk :D

Nog even 2 foto's hoe het eerst was voor de leuk:

Afbeelding

Afbeelding

En nu wat foto's van het eindresultaat, zonder jullie hulp was het zeker weten niet zo mooi geworden 8-)
Weet wel zeker dat dit een stuk fijner werkt als commandant, alles is dus met de hand gedaan :? .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ruiten ondertussen ook gedaan en voorzien van Rain-X en de velgen ook nog beter schoongemaakt.
Binnenkort nog even een keer in de wax zetten en we kunnen er hopelijk een tijdje tegen aan.
Foto's lijken een beetje oranje uit te slaan maar het is in het echt toch werkelijk fel glanzend tornado rood :D
Laatst bijgewerkt door jorisvwpolo91 op zo 11 nov 2012, 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.
jorisvwpolo91

Berichtdoor Rwmulder11 » zo 11 nov 2012, 21:56

Mooi geworden zo!
VW Polo 1.6 1999 5-deurs
VW Polo 1.6 1998
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Executive 2003
Previous cars: VW Golf 1.3c 1985, Hyundai Excel 1.3 12v 1996, Citroën Saxo 1.4 538 Sport 1999, VW Polo 1.3 coupé 1994, Citroën Saxo 1.0 Ibherdesign Cliché bodykit
Rwmulder11

Berichtdoor Den » zo 11 nov 2012, 21:58

Héél verschil zeg :o Stuk beter zo!
"She digs rock n roll, she likes rock n roll
You want rock n roll, I need rock n roll
Everyday... And all through the night"
Den

Berichtdoor Rwmulder11 » zo 11 nov 2012, 22:54

En de kat ook! :mrgreen:
VW Polo 1.6 1999 5-deurs
VW Polo 1.6 1998
Toyota Corolla 1.6 VVT-i Executive 2003
Previous cars: VW Golf 1.3c 1985, Hyundai Excel 1.3 12v 1996, Citroën Saxo 1.4 538 Sport 1999, VW Polo 1.3 coupé 1994, Citroën Saxo 1.0 Ibherdesign Cliché bodykit
Rwmulder11

Berichtdoor Pobresh » zo 11 nov 2012, 23:08

Netjes geworden kerel.

Trouwens, er zit een prop in je uitlaat :P :lol: :D
Nog eens de rubbers en kunststof delen onder handen nemen en hij ziet er weer helemaal als nieuw uit!

Good job!

Ben trouwens wel benieuwd naar een foto van de andere kant, hoe het kleurverschil is uitgevallen met het respray spatbord ;)
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Pobresh

Berichtdoor jorisvwpolo91 » ma 12 nov 2012, 00:53

Dank allen :D

Als ik nu nog een kat betrap op de auto is het prijs :lol:

@ Sjon: Die collinite wax is echt een topper, het laat zich super makkelijk verwerken, heb het dak al een 2e kuur gegeven waardoor het nog dieper gaat glanzen (tijd tussen de lagen was 4 dagen inclusief wasbeurtje vooraf). Wil binnekort de rest ook nog 1x nalopen, is het verstandig om de auto weer afteplakken of gaan raamrubbers/kunstofdelen redelijk goed samen met deze wax? Stiekem ben ik toch wel lui aan het worden :mrgreen:

@ Rutger: Heb inderdaad een begrenzer geplaatst in de uitlaat, goed van je dat je het op merkt :lol:
Binnekort inderdaad maar eens de bumpers en kunstofdelen aanpakken, deze kant is btw ook respray he ;)
Andere kant ziet het er ook goed uit maar ik moet nog wat kleine dingetjes bijwerken (zit wat spuitnevel rond de gespoten plek en dat gaat er erg moeilijk uit) Het valt niet erg op dus heb ik het even zo gelaten aangezien ik daar geen tijd meer voor had. Misschien komt die commandant toch nog wel eens van pas..
jorisvwpolo91

Berichtdoor jorisvwpolo91 » ma 12 nov 2012, 14:22

Oke dat is fijn, dan ga ik binnekort nog eens de andere panelen nalopen :D
jorisvwpolo91

Berichtdoor Freddy » di 13 nov 2012, 12:59

Zo, binnenkort kom je de mijne doen? :D Mooi man!
Volkswagen Polo 6N 1998 1.9D

R1 3 5
╚╬╬╝
. 2 4
Freddy

Berichtdoor jorisvwpolo91 » di 13 nov 2012, 17:17

Kom ik eens even langs om jou aan het werk te zetten onder het genot van een biertje :lol:
Bedankt kerel :D

Vandaag richting stage regende het een beetje, de rain-x doet zijn werk goed, druppels glijden zo van het raam af.
De beading is echt fantastisch van de collinite, zal binnekort eens een plaatje schieten ervan.

Misschien wel handig, zal het handmatige stappenplan wat ik heb gebruikt nog een keer plaatsen:

1. Auto goed wassen met washmitt en shampoo (had gewoon valma gebruikt, zal zeker beter spul op de markt zijn)2. Kleien (Setje van Turtle gebruikt)
3. Afspoelen met kleine concentratie shampoo, hierna spoelen met water
4. Afplakken
4. Auto goed droog deppen met grote microvezel doek
5. Polijsten met Mequairs ultimate compound (schuimpadje werkt het fijnste met opbrengen en ook het zuinigste zowel bij de polish, glaze en wax) Uitwrijven met een zachte microvezel doek
6. Auto eventueel afspoelen bij veel polijstresten/stof.
7. Glaze aanbrengen: Ik heb Lime prime lite cleaner/glaze gebruikt van Dodo juice. De glaze dun aanbrengen en niet te lang wachten met uitwrijven (te bepalen met de swipe test)
8. Auto inwaxen: Heb op jullie advies collinite 845 insulator wax gebruikt en dat wil prima. Dit goedje ook dun aanbrengen en even laten curen (Zelf 25 a 30 minuten laten curen, iets langer of korter maakt volgens mij niet zoveel uit, heb het idee dat de wax zich dan nog steeds goed laat uitwrijven)
9. Een flesje bier opentrekken en met veel voldoening wachten totdat je de wax kunt uitwrijven :mrgreen:

Paar dagen later (Wil ik zelf nog even doen, nog niet aan toe gekomen):

1. Auto afspoelen en wassen met lichte concentratie shampoo
2. Drogen (Deppen vind ik het fijnste werken, hierna even geduld en de auto is helemaal droog)
3. Alle panelen nog een keer behandelen met de Collinite 845.

Voor de ruiten:

1. Ruiten afspoelen
2. Kleien
3. droog deppen
4. Eventueel Rain-x gebruiken

Op deze manier kun je er een behoorlijke tijd tegen aan denk ik, vooral als je lak nog niet is verweerd. Ben zelf wel nieuwschierig hoelang dit goed gaat, ik probeer de auto vanaf nu wel wat beter bij te houden :)

Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie, zo kan iedereen zijn verweerde lak 'nieuw' leven inblazen 8-)
jorisvwpolo91

Re: F.A.Q: Verweerde (rode) lak aanpakken

Berichtdoor jorisvwpolo91 » zo 18 nov 2012, 17:20

Voor de mensen die ´beading-geil' zijn :D

Afbeelding

Afbeelding

Was echt een super tip Sjon ;) Het dak heeft ondertussen al 2 collinite beurtjes gehad 8-)
jorisvwpolo91

VorigeVolgende

Keer terug naar Wassen & Poetsen