Het is nu do 14 nov 2019, 19:20

Nieuwe auto direct waxen?

Nieuwe auto direct waxen?

Berichtdoor FretjeFrietHelm » wo 30 jan 2013, 11:43

Hallo allemaal,

Ik mag mijn nieuwe Polo binnen 2 weken verwachten, en heb een vraag over het waxen.

Is het nodig om de auto een wax laag te geven? of zit er al een goede wax laag vanuit de fabriek op?
Het zou jammer zijn als ik er vanuit ga dat er al een laag op zit, terwijl dit niet het geval is.

Alvast bedankt voor de reactie!
FretjeFrietHelm

Re: Nieuwe auto direct waxen?

Berichtdoor Jarno » wo 30 jan 2013, 11:52

Ga er maar vanuit van niet, en als ze het waxen, zal het wel zo'n vloeibaar goedje zijn wat ze door het waswater gooien.

Laat ik het zo zeggen, het kan sowieso geen kwaad je nieuwe bolide na aflevering eens lekker goed te wassen en waxen, ten eerste om er zeker van te zijn dat er een goede wax en goede laag opzit, en ten tweede zul je toch niet van je nieuwe Polo af kunnen blijven, en is het vast ook een leuke ervaring hem voor het eerst te mogen wassen&waxen 8-) :mrgreen:
Volg de VW Polo Club Holland op Facebook & 'LIKE' ons! -> https://www.facebook.com/pages/VW-Polo-Club-Holland/167801756605954Afbeelding
Jarno
Beheerder

Berichtdoor jorisvwpolo91 » wo 30 jan 2013, 14:13

Zoals Jarno zegt is dat altijd even afwachten, ik ken een monteur die bij de dealer werkt en ik had dezelfde vraag aangezien we sinds kort een 2e hands Polo 9n3 erbij hebben. Hij vertelde mij dat ze verplicht zijn bij het afleveren van een nieuwe of 2e hands auto dat deze is voorzien van een waxlaagje. Hoe en wat vertelde het verhaal niet maar ik kan wel zeggen dat er nog steeds een soort 'beading' te zien is na een week of 5, er zit dus wel degelijk een goedje op. Het blijft in ieder geval langer zitten als de zogenaamde 'hotwax' van de lokale wasbox :D

Het kan nooit kwaad om te doen zolang je maar oppast voor krassen en swirls, dat zou zonde zijn op zo'n nieuwe lak.
Je zou evt even kunnen afwachten, mocht er al iets opzitten dan zou ik het pas doen zodra je ziet dat de beading stukke minder is als voorheen ;)
jorisvwpolo91

Berichtdoor FretjeFrietHelm » wo 30 jan 2013, 15:45

Goede tips, bedankt

Ik neem aan dat als het verplicht is, er wel een soort van laag op zit, dus ik ga gewoon een week of 2 a 3 afwachten en kijken of het verschil maakt.
Ik houd jullie op de hoogte, voor als jullie geïnteresseerd zijn.

Thanks!
FretjeFrietHelm

Berichtdoor Mark1986 » zo 03 feb 2013, 12:14

Lak heeft officieel 2 weken de tijd nodig om goed uit te harden.

Dikke kans dat de auto al een tijdje bij de importeur of in de voorraad heeft gestaan.
De dealer zal er ook altijd een waxlaagje op aanbrengen (WaxOyl) de kwaliteit van deze wax zijn de meningen over verdeeld. Inmiddels weet ik wel beter.

Kortom, zodra jij je auto hebt, kan je hem gewoon wassen en/of waxen.
Mark1986

Keer terug naar Wassen & Poetsen