Het is nu di 19 nov 2019, 04:44

Degelijk begin?

Re: Degelijk begin?

Berichtdoor N!jntje » zo 07 apr 2013, 21:47

Sepp_00 schreef:zonder kleien mag je de beste wax ter wereld erop hangen,

resultaat zal nooit af zijn..

+1 ;)
N!jntje

Berichtdoor N!jntje » zo 07 apr 2013, 22:26

Leuk voor in de toekomst??

Velgenreiniger alle dagen: bilberry safe wheel cleaner
Velgenreiniger wanneer je velgen echt vies zijn: Iron X
Een goeie wax voor de winter? : Insulator wax
Een goeie show wax?: Helemaal persoonlijk en afhankelijk van de lakkleur. Wel gaat mijn voorkeur kwa prijs/kwaliteit/standtijd uit naar de dodo juice reeks. In jou geval (ik ga uit van paars) zachte wax = purple haze of purple haze pro. En harde wax = blue velvet
Eventueel foamen???: Foamkit voor jou hogedrukreiniger met de magifoam.
N!jntje

Berichtdoor DennieG40 » ma 08 apr 2013, 08:46

Bedankt N!jntje , lijstje gelijk even opgeslagen bij Carclean ;)
Dit weekend mijn eerste stappen gezet als poetsho*r, zoals iedereen die de eerste keer met fatsoenlijke spullen gaat werken compleet verbaasd hoeveel leuker wassen en poetsen zo is!

Absoluut fijn om mee te werken:

Meguiars - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g
Dodo Juice - Need for Speed - 250ml
Dodo Juice - Basics of Bling Buffing and Polishing Cloth - 3pack
Gold Class Premium Quick Wax 710ml
Gold Class Premium Quik Detailer 710ml

De Dodo Juice - Basics of Bling Drying Towel vond ik persoonlijk geen topper. Hij is erg snel verzadigd. Voor alleen de velgen net goed genoeg en daar ga ik hem ook voor houden. Voor de hele auto bestel ik nog een andere.
DennieG40

Berichtdoor Benjamin » ma 08 apr 2013, 10:42

Ik zou niet die bilberry meuk gebruiken, werkt super slecht en laat allemaal rare vlekken achter op de velgen.
Niks is zo eerlijk verdeelt als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben ;)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
VW Polo 1.6 16v 1996 SOLD
VW Golf 1.8 G60 Scorpion 1982
Benjamin

Berichtdoor N!jntje » ma 08 apr 2013, 17:59

Benjamin schreef:Ik zou niet die bilberry meuk gebruiken, werkt super slecht en laat allemaal rare vlekken achter op de velgen.

Vlekken achter op velg? Verklaar je nader?

Wat voor mengverhouding heb jij gebruikt?
Wat was jou stappenplan voor de velgen dan?
Ben je er zeker van dat jou trigger fles compleet schoon was? (veel gemaakte fout... al weet ik dat jij niet de domste bent ;) )

Het grote voordeel van bilberry variant vind ik dat deze op alle oppervlakken gebruikt kan worden. Ook op gepolijst oppervlak enz. Er zitten geen bijtende middelen in.
Het nadeel is voor sommigen dan weer dat het geen super goede variant is voor velgen aangezien deze bijtende middelen er niet in zitten.
Ik spray 2 x mijn velgen in. 1e x spray ik ze in. dan laat ik het 2 minuten intrekken en spuit ik het ergste vuil eraf met de waterslang. 2e x spuit ik ze in laat ik het weer 2 minuten intrekken en dan ga ik er met een emmertje sop incl washandschoen langsop. Ik heb nooit geen problemen gehad met hetgeen wat Benjamin nu zegt.

PS dennie... Vergeet je klei niet ^^ Die mis ik nog in je lijstje :oops: Zelf gebruik ik de dodo juice supernatural klei inclusief met de Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill (doordat ik hiervan mn klei en "glijmiddel" niet op krijg heb ik nooit geen andere gekocht. Hij werkt daarentegen goed genoeg voor mij)
N!jntje

Berichtdoor DennieG40 » di 09 apr 2013, 09:37

N!jntje schreef:PS dennie... Vergeet je klei niet ^^ Die mis ik nog in je lijstje :oops: Zelf gebruik ik de dodo juice supernatural klei inclusief met de Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill (doordat ik hiervan mn klei en "glijmiddel" niet op krijg heb ik nooit geen andere gekocht. Hij werkt daarentegen goed genoeg voor mij)

Staat erop :mrgreen: !
Binnenkort genoeg tijd om wat extra stappen toe te voegen, o.a. kleien en cleanen.
DennieG40

Berichtdoor Rubenn » di 09 apr 2013, 09:42

DennieG40 schreef:
De Dodo Juice - Basics of Bling Drying Towel vond ik persoonlijk geen topper. Hij is erg snel verzadigd. Voor alleen de velgen net goed genoeg en daar ga ik hem ook voor houden. Voor de hele auto bestel ik nog een andere.

Oranje Delirium van CSF halen!
polo 6n(2) GTI swap project @ porsche boxsters + Daily Open air @ OZ turbo's; http://vwpolo.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=89&start=700

mikerosauer schreef:Rubbenn heb jij er air. Onder of is dit je rijdbare hoogte met schroefset?
Rubenn

Berichtdoor Benjamin » di 09 apr 2013, 10:31

N!jntje schreef:
Benjamin schreef:Ik zou niet die bilberry meuk gebruiken, werkt super slecht en laat allemaal rare vlekken achter op de velgen.

Vlekken achter op velg? Verklaar je nader?

Wat voor mengverhouding heb jij gebruikt?
Wat was jou stappenplan voor de velgen dan?
Ben je er zeker van dat jou trigger fles compleet schoon was? (veel gemaakte fout... al weet ik dat jij niet de domste bent ;) )

Het grote voordeel van bilberry variant vind ik dat deze op alle oppervlakken gebruikt kan worden. Ook op gepolijst oppervlak enz. Er zitten geen bijtende middelen in.
Het nadeel is voor sommigen dan weer dat het geen super goede variant is voor velgen aangezien deze bijtende middelen er niet in zitten.
Ik spray 2 x mijn velgen in. 1e x spray ik ze in. dan laat ik het 2 minuten intrekken en spuit ik het ergste vuil eraf met de waterslang. 2e x spuit ik ze in laat ik het weer 2 minuten intrekken en dan ga ik er met een emmertje sop incl washandschoen langsop. Ik heb nooit geen problemen gehad met hetgeen wat Benjamin nu zegt.

PS dennie... Vergeet je klei niet ^^ Die mis ik nog in je lijstje :oops: Zelf gebruik ik de dodo juice supernatural klei inclusief met de Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill (doordat ik hiervan mn klei en "glijmiddel" niet op krijg heb ik nooit geen andere gekocht. Hij werkt daarentegen goed genoeg voor mij)

Zegt dat je weet dat ik niet de domste ben, nee zeker weten niet dus dan weet je ook vast en zeker wel dat ik heb geleerd om te lezen voor gebruik.
Meng verhouding heb ik zo geen idee meer van maakt niet uit, gebruik het niet meer. Probleem is van jou wel dat wat jij gebruikt super is en als iemand anders daar negatief over doet het gelijk gedoe is.

Anyways, mijn advies is voor dennie gebruik het niet probeer wat anders want dit is zonde van je geld ;)
Niks is zo eerlijk verdeelt als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben ;)

VW Golf 4 1.8 20vt GTI
VW Polo 1.6 16v 1996 SOLD
VW Golf 1.8 G60 Scorpion 1982
Benjamin

Berichtdoor Jarno » di 09 apr 2013, 15:19

Sepp_00 schreef:zonder kleien mag je de beste wax ter wereld erop hangen,

resultaat zal nooit af zijn..

x2! Bij jouw auto is kleien essentieel Dennie, vooral omdat hij lang in de werkplaats heeft gestaan zonder grondige wasbeurten tussendoor -> die is zo vuil als maar kan!

Rubenn schreef:
DennieG40 schreef:

Oranje Delirium van CSF halen!

x2! Heb ik je sowieso al aanbevolen Dennie, net als klei, maar koppig zijn is ook een vak toch? :lol: :mrgreen:
Volg de VW Polo Club Holland op Facebook & 'LIKE' ons! -> https://www.facebook.com/pages/VW-Polo-Club-Holland/167801756605954Afbeelding
Jarno
Beheerder

Berichtdoor N!jntje » di 09 apr 2013, 15:50

Probleem is van jou wel dat wat jij gebruikt super is en als iemand anders daar negatief over doet het gelijk gedoe is.

Sorry Benjamin maar vind dit een beetje een misplaatste opmerking. Met geen enkel woord heb ik negatief terug gereageerd. Het enige wat ik vroeg was of jij je nader wou verklaren.
Dit omdat ik nog niet eerder heb gehoord dat iemand ontevreden is over de bilberry. En zodoende wou ik graag weten waarom jij hier ontevreden over was.
Ik ben zeker niet negatief over de producten die Dennie heeft gekocht. Er zitten zeker ook goeie producten bij.

Als voorbeeld: Kwa droogdoek is de delirium een super doek. Nu de tijd ben ik overgestapt op degene van monello. En uit mijn ervaring neemt de monello doek net ff meer water op. En het scheelt in dit geval 50 cent op de delirium. (niet veel maar als je uiteindelijk alle producten bij elkaar optelt :lol: )
N!jntje

VorigeVolgende

Keer terug naar Wassen & Poetsen