Het is nu di 19 nov 2019, 04:45

Auto wassen. Hoe en wat?

Auto wassen. Hoe en wat?

Berichtdoor Freddy » wo 17 apr 2013, 11:19

Ben een paar dagen geleden eens wezen rondkijken op en aan de auto wat er eigenlijk allemaal moet gebeuren bij het wassen. Paar puntjes die ik tegen het lijf liep:

[*]Parafan bak, zit daar een afwateringsgaatje in? Zit namelijk vol meuk en moet schoon.
[*]Moet ik onder de daklijsten ook wassen? Groeit daar vegetatie onder die niet zou misstaan op NGC? zo ja, hoe haal je die lijsten eraf?
[*]Hoe maak je je interieur goed schoon zonder extractor?
[*]Hebben jullie een mooie stappenlijst om een niet-zo-mooi-rode-Polo weer mooi rood te maken?
Volkswagen Polo 6N 1998 1.9D

R1 3 5
╚╬╬╝
. 2 4
Freddy

Re: Auto wassen. Hoe en wat?

Berichtdoor jorisvwpolo91 » do 06 jun 2013, 00:28

Voor die laatste kun je iets verder naar beneden scrollen in de was en poets sectie van het forum, staat een duidelijke f.a.q over hoe ik mijn verweerde rode lak heb opgefrist inclusief stappenplan.
jorisvwpolo91

Berichtdoor Thijskeee » ma 17 jun 2013, 12:42

Parafanbak zit idd een afwateringsgaatje in, helemaal aan de rechterkant bij het interieurfilter. (Note: Als je ervoor staat met de motorkap open, is het voor jou links natuurlijk ;) ). De bovenste kap direct onder de voorruit is los te klikken, met van die 'klikpennetjes' (weet ff niet precies hoe je die noemt). dan zie je het interieurfilter zitten bovenop de parafan bak, waar een heel bos aan bladeren en meuk omheen ligt. Ik heb dat laatst schoongemaakt na een paar warme, droge dagen en wat langere ritten. Dan is alles kurkdroog en kun je het er makkelijk uitzuigen met de stofzuiger. Daarna kun je het nog even naspoelen en is alles helemaal schoon. (Kun je gelijk checken of de afwatering weer vrij is.) En als je toch hier bezig bent, gelijk het interieurfilter ff schoonmaken en indien nodig, vervangen.
Plaats wel alle kapjes en dergelijke juist terug, zodat je interieurfilter droog blijft. (Anders krijg je een gratis powershower als je je ventilatie vol open zet tijdens een regenbui. :lol: )
Thijskeee

Berichtdoor daphne01 » wo 11 jun 2014, 13:34

Ik heb producten aangekocht op deze webshop op mijn polo te wassen :D :
www.auto-eshop.be
daphne01

Keer terug naar Wassen & Poetsen