Het is nu di 19 nov 2019, 04:45

polijsten en lakstift

polijsten en lakstift

Berichtdoor R u u d » do 28 mei 2015, 10:03

Hallo,

ik ben op dit moment een beetje aan het rond kijken hoe ik mijn lak het beste kan polijsten/opmaken
er zitten hier en daar wat krasjes en enkele die zo diep zijn dat ik ze er niet uit kan polijsten. Nu wil ik die diepere krassen wat bij tippen met een lakstiftje maar moet ik dit voor of na het polijsten doen. Ook vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met verschillende producten en wat jullie me zouden aanraden. Kan iemand me dit vertellen?

tips/tricks over polijsten zijn ook welkom! Het is namelijk mijn eerste keer.

groetjes,
Ruud
R u u d

Re: polijsten en lakstift

Berichtdoor N!jntje » zo 07 jun 2015, 10:47

Ik zou de lak zeer dun aanbrengen. Liefst in een tijds spanne van 3 weken zodat je laagjes kan aanbrengen. Deze laagjes uiteindelijk wetsanden en daarna gaan polijsten. Dan kun je het weer mooi strak krijgen. Is alleen wel monnikenwerk voor nodig en dit valt niet onder het motto: ik heb een Dap dus ga ff wetsanden en polijsten. Enige ervaring is raadzaam.
N!jntje

Berichtdoor R u u d » di 09 jun 2015, 10:57

Bedankt voor de tip! Met wetsanden heb ik zelf nog geen ervaring. Ik heb het wel eens gezien maar het ziet er vrij gevaarlijk uit. Ik ben bang dat ik door mijn lak heen zal schuren. Ik ga hier research naar doen voordat ik hier aan ga beginnen. Het lijkt op dit moment de enige optie.
R u u d

Berichtdoor N!jntje » do 27 aug 2015, 17:35

Als je de aangebrachte lak gaat wegpolijsten dan moet je wel een goeie machine hebben. Anders zul je het vrijwel niet weg krijgen. Zodoende zei ik wetsanden. Dit is wel te doen met een beetje studie. Soms moet je lef hebben :roll:
N!jntje

Keer terug naar Wassen & Poetsen