Het is nu za 14 dec 2019, 06:09

Wassen matte velgen?

Wassen matte velgen?

Berichtdoor Joost91 » vr 08 aug 2014, 16:26

Goedemiddag allemaal,

Ik heb nog niet heel lang een set matte velgen onder mijn Polo 6R zitten. Nu heb ik gelezen dat je deze niet moet wassen met normale autosop omdat het matte er dan af zou gaan? Berust dit op waarheid? En zo ja, weten jullie misschien met welke sop Vandersteen middel ik me velgen het mooiste houd?
Joost91

Re: Wassen matte velgen?

Berichtdoor N!jntje » ma 18 aug 2014, 15:49

Joost91 schreef:Goedemiddag allemaal,

Ik heb nog niet heel lang een set matte velgen onder mijn Polo 6R zitten. Nu heb ik gelezen dat je deze niet moet wassen met normale autosop omdat het matte er dan af zou gaan? Berust dit op waarheid? En zo ja, weten jullie misschien met welke sop Vandersteen middel ik me velgen het mooiste houd?

Het mooiste is: Hoeveel mensen gaan met hun auto wel door de wasstraat heen? Of gaan naar de wasbox?
De velgen zijn wel degelijk beschermt. Alleen zitten er vaak "olieachtige" middelen in de shampoo varianten. 1 zonder deze "olieachtige" middelen is dus goed.

Een shampoo die hier perfect voor is is de BTBM van Dodo juice
Hij lijkt heel duur, maar kijk maar eens goed naar de mengverhouding.
http://www.carclean.nl/product/Dodo_Jui ... 500_101038

Als je iets anders wilt proberen dan is Nanolex ook een merk dat leuke producten voor matte lakken heeft zoals:
http://www.carclean.nl/product/Nanolex/ ... 001_102467
Het nadeel vind ik dat deze specifiek voor matte lakken is en ik dus niet snel zal gebruiken op de andere auto's die ik poets/polijst enz

De Monello non ferro zou je hiervoor bijvoorbeeld als velgenreiniger kunnen gebruiken. Even opspuiten en een paar minuten zn werk laten doen.

En als je alsnog de wasstraat/wasbox door wilt dan kun je je velgen behandelen met q2RIM Dan zal dit alles wel "kunnen" ivm de lak. Over de rest heb ik het niet.
N!jntje

Keer terug naar Wassen & Poetsen