Het is nu di 28 maart 2023, 20:10

Space's 6N2 GTI

Re: Space's 6N2 GTI

Berichtdoor Pobresh » ma 02 nov 2015, 17:09

Space schreef:Kortom ik zal het zelf moeten doen of iemand vinden die het wel wilt monteren.

Of een andere garage zoeken die het minder problematisch vind om jou onderdelen te gebruiken.

Verschil tussen de onderdelen van de garage en prijs die je er op internet voor betaald is vaak absurd ja.

Is die 300 trouwens niet inc montage? Want dan is het een redelijke prijs.
Vergeet niet dat de koelvloeistof ook vervangen zal moeten worden, en als je slim bent vervang je ook gelijk de multiriem.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Pobresh

Berichtdoor Pobresh » di 03 nov 2015, 18:16

Merijn schreef:Deels heeft het ook met garantie op de onderdelen / werkzaamheden te maken..
Wat als het door jou geleverde onderdeel na een week of maand kapot is? Wie krijgt dan de schuld? De meeste garages willen gewoon geen gezeur, dus alleen 'eigen' onderdelen.

*overigens absoluut eens dat sommige garages absurde prijzen vragen.

Officieel gezien:
Onderdeel defect door verkeerde montage -> degene die hem gemonteerd heeft
Onderdeel defect door een productiefout -> zelf oplossen, jij hebt ze immers gekocht

Maar veel garages dekken zich in en doen het niet, of zeggen: dan vervalt de garantie op montage.
Omdat klanten vaak zelf aankomen met onderdelen en achteraf menen dat als iets kapot gaat altijd de schuld is van de garagist die het gemonteerd heeft. Wat in genoeg gevallen zo is. Overigens beweerd een garagist eigenlijk altijd dat het niet zijn schuld is. Net zoals dat verzekeraars er alles aan doen om maar niet uit te hoeven keren...

Overigens, de garantie op montage kunnen ze niet laten vervallen, juridisch gezien.
Pobresh

Berichtdoor Pobresh » wo 04 nov 2015, 22:00

Merijn schreef:Volgens mij zeggen we hetzelfde, alleen heb jij er 7 regels voor nodig en ik 3...?
Probeer jij, terwijl je niet bij montage aanwezig was, maar eens aan te tonen dat het een montagefout is en niet aan jou 3e hands Marktplaats onderdeel ligt...

Pobresh schreef:Overigens, de garantie op montage kunnen ze niet laten vervallen, juridisch gezien.

Ze kunnen (en doen) het regelmatig, maar het mag officieel niet.

Ik probeerde het enkel wat uitgebreider uit te leggen ;)

Montagefouten zijn zelden zeer duidelijk zichtbaar, maarja soms dus wel, maar je hebt geheel gelijk dat het een lastige kwestie is. Daarom zijn de meeste garages er niet happig op. Zeker niet met een distributieriem.
Bij mij vroegen ze indertijd doodleuk bijna dezelfde prijs om dat te doen als wanneer ik geen eigen onderdelen mee zou brengen. Maarja aangezien ik die al had, heb ik het zelf maar gedaan :mrgreen:
Pobresh

Berichtdoor Space » di 27 sep 2016, 14:15

Aangezien mijn 5e versnelling aan het janken is en de kans zeer groot wordt op een openbarstende bak, toch maar eens informeren naar een bak revisie. Een jaartje geleden moest de bak er al onderuit vanwege o.a. koppeling en toen moest men het subframe laten zakken (met een hoop andere shit tot gevolg) om de bak er onderuit te krijgen. Ik vond dat een beetje ver gaan. Ik vroeg me af of anderen ervaring hebben met het verwijderen van een bak van een GTI en hoe zij dat dan gedaan hebben.
Space

Berichtdoor Space » di 21 jan 2020, 12:49

Deze auto is al sinds juli 2017 niet meer in mijn bezit, maar hij rijdt kennelijk toch nog steeds rond.
Space

Vorige

Keer terug naar Polo 6N2